Metafizik


Kitabı çok saygıdeğer yeğenimin bana emanet ettiği kitaplar arasında gördükten sonra okumaya karar vermiştim. Her şeyden önce ismindeki albeni okuduktan sonra bir üst seviyeye geçecekmişim hissi veriyordu. Ta ki kitabı okumaya başladıktan sonra yaşadığım ne anlatıyo lan bu sersemliğine kavuşana kadar.


Google amca metafiziği felsefenin bir dalı olarak nitelendiriyor ve bilimin ötesinde olan olarak tanımlıyor. Bense fiziğin felsefeyle daha zor ve karmaşık hale getirilmesi olarak yorumladım. Yukarıdaki resimden de anlaşılacağı üzere garip garip başlıklar üzerine kafa yormalar fazlasıyla boş iş gibi geldi. Mesela Fatih Sultan Mehmet'ten bahseden birinin onun bebekliğinden mi, gençliğinden mi, yoksa ölüm öncesi halinden mi bahsettiği, bir insanın bebekliği ile yaşlı halinin aynı insan mı olduğu üzerinde güzelce kafa yorduğunuzu düşünün. Tamam düşündük de noldu şimdi dumuruna uğradıysanız bendensiniz.  


Neyse ki yazarımız kitabın sonunda benim gibi okurların zihnini okumuş ve ön söz niteliğindeki kitabın yazım amacını güzelce açıklamış. Çok büyük saygı duydum. Sonuç olarak bu konular ve farklı düşünceler ilginizi çekerse okyanusa açılabilirsiniz. 

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

4 yorum:

  1. "Ulan ben felsefe seviyorum galiba," dedim meselalarınızda. Bana gider gibi. Bir denemek lazım. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir yorum beklemiyordum. Çok şaşkınım

      Sil