Kore, Hellbound, Bilim Kurgu, Fantastik Vs.


Son aylarda ekonomiyle yatıp kalkarken, belki de gündeme maruz bırakılırken her birimiz ekonomiden anladığımızı düşünür olduk. Oluşan hengamenin arasında özellikle twitter kullanıcılarının yıllaaar öncesinden şaak 10 milyar dolar sürerim piyasaya videosundan aşina olduğu Özgür Demirtaş'ın paylaşımında gördüm diziyi. Adam zeki ve cesur, vardır bir bildiği düşüncesiyle başladım diziye...


Özgür Demirtaş'a saygı duyuyorum ama sadece 6 bölüm yayımlanmış yeni bir dizi olduğunu görmeseydim zor başlardım. Kimse kusura bakmasın, Korelilerin ağızlarının içinde gevelermiş gibi konuşmalarına takılıyorum, dikkatim dağılıyor ve benimle dalga geçiyorlarmış gibi hissediyorum. Ayrıca dizi ve filmlerdeki fantastik görsellerin tüm gerçekliği öldürdüğü gibi bir hissiyatım da var. Neyse ki dizinin kısa olmasının verdiği rahatlıkla da başlayınca, fantastik görsellerinin yerinde ve kararında kullanıldığını gördüm. Hatta ölüm meleğinin cehenneme gidecek insanlara bir anda herkesin göreceği şekilde mesaj vermesi, ölüm anı geldiğinde üç tane hulk benzeri yaratığın bir anda ortaya çıkıp acımasızca cinayet işlemesi aksiyon ve fantastik severlerin bayılacağı türden. Ama uyarayım, bu kısımlar fazlasıyla şiddet içerir. Bunun yanında ortaya çıkan yeni durumdan rant sağlaması ve dini kullanarak otorite kurma çabasının yanında korku yayıldıkça toplumun içten içe değer yargılarını sorgulamaya başlaması diziye farklı bir anlam katmış.


Tüm bölümlerini sıkılmadan izledim ve altıncı bölüm sonunda, dizinin devam edeceği, hatta çok daha anlamlı ve iyi bir yöne evirileceği hissine kapıldım. İzlenme rekorları kıran Squid Game'den daha çok beğendiğimi söyleyebilirim.
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

4 yorum:

  1. Ürkütücü bir dizi, son sahnesinin yeniden dirileceğize bağlanması da enteresan geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölüleri diriltip nereye bağlayacaklar merak ettim bende. Umarım saçmalamazlar

      Sil
  2. ilgimi çekmemişti ama yazını okuyunca merak ettim

    YanıtlaSil