Bir Büyücünün Çocukluğu


Kısa hikayelerden hatta masallardan oluşan Hermann Hesse kitabındaki masalın adıdır Bir Büyücünün Çocukluğu. Muhtemelen yayıncı kitapevi masalları derledikleri kitaba da aynı ismi vermiştir. Ama internetten araştırma yapmak için gelen arkadaşlar, bu tahmini lütfen bilgi olarak kullanmayalım, araştırmalarımıza kaldığımız yerden devam edelim.


Kitapta bir çok masal var. Konuların neredeyse ortak bir noktası yok. Sadece yazarın mistik yazım tarzı tüm hikayelerde kendisini fazlasıyla hissettiriyor. Bunun yanında Yalancı Çoban'ımızı kitabın içindeki Kral Yu'da görmek inceden bir tebessüme neden oluyor. Bense en çok bir şehrin kuruluşunu, büyümesini, zirveye ulaşmasını ve yok oluşunu anlatan Kent'i sevdim. Naparsanız yapın başa dönersiniz mesajını iliklerime kadar hissettim. Bu nedenledir ki doğanın zaferini simgeleyen baskın fotoğrafı bu yayına yerleştirdim. Aferin bana. 


Kent'i okuyup kitabı kenara bırakmakta olmaz tabi. İçinde daha bir çok masal var. Bazıları çok muğlaktı. Biraz dikkat dağınıklığımın da etkisiyle anlamakta zorladım. Bazılarını ise bu da iyiymiş duygusuyla bitirdim. 


Kitabı merak edenler için, kitaptaki masalları üşenmeden tek tek anlatan çok güzel bir blog yazısıyla baş başa bırakıyorum. Buradan Buyrun


Kitapla kalın...

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

2 yorum:

  1. Hermann Hesse'yi çok severim ama bu kitabını duymamıştım. En son okuduğum kitabı Boncuk Oyunu. Uzun yıllar önce okudum, kalın olduğu için yetmiş bana uzun süre :))

    YanıtlaSil