İki Bin Yirmi İki


2021 de bitti ve incinmeye devam ediyoruz. Hala coronarivüs belasıyla uğraşıyoruz. Gerçi maske - mesafe kurallarına sıkı sıkıya uyan da pek kalmadı gibi ama insanları da anlıyorum. Herkes bıktı artık. Tam virüs kontrol altına alındı derken varyantların yayıldığı bilgisi geliyor. Şimdi de 70 kat daha hızlı yayılan omicron varyantı en baskın korona vakası olarak görülüyormuş. Yetmiyormuş gibi ekonomiye de bi haller oldu. Dolar aniden 18 lere tırmandı sonra bir gece de %30 değer kaybetti sonra yine yukarıya doğru hızla... İmdaat...


Geçen sene Turk telekom abonelik taahhüdüne karşılık bana busuu uygulaması hediye etmişti. Günlük 10 dk çalışmayla ingilizce öğrenilebileceğini savunan uygulamalardan. Baya da üzerinde durdum ve ilk iki sertifikasını da aldım. Sonrasında tıkandım ve nedense verimsiz olduğunu, uygulama yerine kitap okumanın daha faydalı olabileceğini düşünmeye başladım. Lafı fazla uzatmadan kitap okumanın çok daha faydalı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ayrıca senenin sonuna doğru fark ettiğim FK Language youtube kanalındaki elemanı daha anlaşılır ve bizden buldum. Eğer sınavlara hazırlanan biri değilseniz ve amacınız sadece benim gibi hayatına renk katmaksa fazlasıyla yeterli.


Bana gelince geçen seneden çıkardığım dersleri ilk 6 hatta 7 ay ciddi ciddi uyguladım. Takvim üzerinde kendimce artılar eksiler atarak ilerledim. Faydasını gördüm aslında ama bir süre sonra mental yorgunluk dedikleri boşvermişlik duygusuna kapıldım. Motivasyonumu filan kaybettim. Bu nedenle de kitap okuma ve blog paylaşımı konusunda en sönük yıllarımdan biri oldu. Bunun yanında yaklaşık 1500 sayfalık marifetname'yi bitirmiş olmam en başarılı olayımdı. Düşünün artık. 


Barış Özcan'ın zinciri kırma videolarından ilham alarak başladığım takvime işaret koyma olayına bu yılda devam etmeyi düşünüyorum. Hedefler tabi ki aynı düşük seviyeden devam edecek. Günlük yarım saat kitap, 10 dk egzersiz, 10 dk yabancı dil gibi ama bunun bile insanı ne kadar ilerlettiğini yaşayarak görüyorum. Özetle devamlılık her şeydir azizim. 


Son olarak sonuna kadar sabırla okuyan arkadaşım. Umarım 2022 hepimizin bol bol anı biriktirdiği, sağlıkla, huzurla ve mutlulukla geçirdiği bir yıl olur. Mutlu yıllar. 

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

8 yorum:

  1. Umarım ani biriktirirz gercekten dostlarla sevdiklerimizle

    YanıtlaSil
  2. Gelen yıl güzellikleriyle gelsin diyelim. İngilizce için Duolingo programını kullanıyorum. Sonra da İngilizce hikaye kitapları okumaya çalışıyorum. Az da olsa günlük yapılan hedefler insanı başarılı kılıyor diye düşünüyorum. Kolay gelsin hepimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanmadım ama dualingo'nun daha iyi olduğu yorumlarını okumuştum. Günlük hedefler koyma konusunda seninle aynı fikirdeyim. Mutlu yıllar

      Sil
  3. Merhabalar.
    Yeni yılınızı kutlarım. Sağlıklı, huzurlu ve mutlu yeni bir yıl dilerim. Ancak, sizin de yazınızda bahsettiğiniz gibi, eski giderken tüm kötülüklerini yeni yıla bulaştırarak gitti. Yeni olduğu için sevdiğimiz ve karşıladığımız yeni yıl, beklentilerimizi karşılamayacak gibi görünüyor. İnşAllah iyi olur.
    Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve muhabbetle. Esen kalın.

    YanıtlaSil
  4. Yıla ekonomik karmaşıklıklarla ve bitmeyen hatta gün geçtikçe de artan virüsle başlamış olsak da umarım güzel bir yıl olur 2022. Barış Özcan'ın zinciri kırma takvimini bende yapıyorum. Hedeflerin küçük olması devamlılığı sağlıyor. Zinciri kırmadan hedeflerimize adım adım ilerlediğimiz bir yıl olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zinciri kırma motivasyonu ilginç bir şekilde gerçekten işe yarıyor. Senin de yapmana sevindim. Umarım bu yıl geçen yıldan daha iyi olur

      Sil