Bizdensin Don't Look Up


2021'in son günlerinde Netflix platformunda yayımlandı Don't Look Up. Neredeyse izlemeyen ve paylaşmayan kalmadı. Fazla köpürtülen şeylere karşı bir miktar direnç oluşur bende. Popüler kültürün hızla parlatıp bir anda unutması mükemmel bir pazarlama stratejisi gibi gelir ve ortam soğuyana kadar uzak durmayı tercih ederim. Ama filmi Özgür Demirtaş'ın da 2021 yılında izlediğim en iyi film paylaşımıyla tavsiye etmesiyle direncim kırıldı ve bir an önce izlemeye karar verdim. Adam resmen kendi hayatını anlatan filmi takipçilerine sunmuş...



Film için sanatsal yönü zayıftı eleştirileri çok fazla. Bu eleştiride ne demek istediklerini anlayamadığım. Belki de umursamadığım için üzerinde durmadım. Ama sanatsal yönden bahsettikleri durağan ve genel izleyiciyi fazlasıyla sıkan filmlerse iyi ki sanatsal olmamış. Durağanca bir şeyler anlatmak yerine herkesin anlayabileceği düzeyde TV'lerdeki boş programlara atıf yapmaları, ulaşılmaz ve her saniyelerini dolu geçirdiği zannedilen siyasetçilerin hayal kırıklığı yaratan iç yüzleri, toplumun her konuda aklını kullanmak ve bilim insanlarını anlamaya çalışmak yerine körü körüne siyasetçilerin peşinden gitmesi gibi bir çok konu üst düzey bir hicivle anlatılmış. 



Leonardo DiCaprio ve Jennifer Lawrence da bu güzel senaryoya oyunculuklarıyla ayrı bir doğallık katmış. Günümüz dünyasında ki haklıların çaresizliği ikisi üzerinden çok net anlaşılıp hissedilebiliyor. Buna rağmen eminim ki izleyen herkes kendine pay çıkarmayıp karşıdakinin aptallığını düşünmüştür. 

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

5 yorum:

  1. Henüz izlemedim ama evet haklısın çok popüler ve gündemde. Belki hemen olmasa da muhakkak izlerim diye düşünüyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentinizi yükseltmeden izleyin derim. Umarım sen de beğenirsin. Sevgiler

      Sil
  2. Ben de izledim ve hatta yazdım.

    Sanatsal açıdan söyleyecek fazla bir sözüm yok ancak filmin yaşadığımız zamana dair farkındalık yaratmak adına faydalı olduğunu düşünüyorum.

    Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olduğum birini görmek güzel. Teşekkür ederim

      Sil