İnci Aral Yazmanın Büyüsünü Anlatmış


1944 Denizli doğumlu İnci Aral'ın bu güne kadar altı öykü altı da roman kitabı yayımlanmış. Ölü Erkek Kuşlar romanıyla Yunus Nadi Ödülünü, Mor romanıyla da Orhan Kemal Roman Armağanını kazanmış. Ancak ismine bu kadar aşina olduğum yazarın bu güne kadar hiç bir kitabını okumamış olma şaşkınlığını yaşıyorum. Blogumda aratıyorum, akıp giden zamanı kontrol ediyorum, yok. Hayret bir şey.... Neyse tesadüfen de olsa isminden etkilenerek okumaya başladığım Yazma Büyüsü ile yazarla tanışmış oldum. 


Yazar denemelerine okuruyla sohbet edercesine başlıyor. Kendi kriterlerinden ve yazarların üstlenmeleri gereken sorumluluklardan bahsederek yoluna devam ediyor. Cumhuriyet dönemi, 1950 li yıllarda ortaya çıkan yenilikçi akım, yenilikçi - gelenekçi çatışması gibi edebiyat serüvenimizi irdeliyor. Sonrasında genç yazarların çıkmazlarından, yazarların konu bulma ve üretken olmak için nerelerden beslenebileceğinden örneklerle bahsediyor. İyi bir yazarın cesur olması gerektiğinden dem vuruyor.


Yaklaşık 170 sayfalık kitap yazmaya meraklıların okuması gerekenlerden.   

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

6 yorum:

  1. Mor'u severek okumuştum. Ölü Erkek Kuşlar'ı da bir kaç sayfa okuduktan sonra başka bir zaman okumak üzere yarım bırakmıştım ama o zaman gelemedi bir türlü:). Her iki kitap için de çok zaman oldu belki yeniden okumayı denemeliyim. Bu kitabından haberim yoktu ama İnci Aral hakikaten iyi yazardır. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bak bu ilgimi çekti. Bunu okurum ben :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba hocam. Blog sitemi kurmamda bana ilham kaynağı oldunuz. Yayınlarınızı severek takip ediyorum.

    Sizin gibi değerli birini bloğuma beklerim, bloğum hakkında düşüncelerinizi bekliyorum.


    https://yusufakmann.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba

      Ne mutlu bana... ilk fırsatımda blogunuzdayım.

      Sil