Fareler ve İnsanlar


İnsanlar yaşama gücünü büyük oranda kurduğu hayallerle besliyor. Nobel Edebiyat Ödüllü yazar John Steinbeck'ta bu çıkarım üzerine kurguladığı hikayesini 1937 yılında kaleme alıyor. Hayal dünyası örtüşen iki arkadaşın serüveni anlatıyor.  

Hikaye büyük bunalım yıllarında geçiyor. Uyanık olan George Milton ile saf ama güçlü olan Lennie Smal'ın hayallerinin peşinden koşuşunu okuyoruz. Hayal kurmanın aslında insanın bu dünyada kendine yer edinme gayreti olduğunu anlıyoruz. Ve sonunda sevgi her zaman iyilik yapılarak gösterilemezi görüyoruz.

Aslında uzun zaman önce okuduğum bu hikayeyi hem akılda kalmamış olması hem de blogda yer almaması nedeniyle bir kez daha okuyarak blog arşivine yerleştiriyorum. 
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

6 yorum:

  1. Malkoviçin oynadığı filmi de efsanedir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki, izleyelim bakalım. Teşekkür ederim tavsiye için

      Sil
  2. ortaokulda okumuştum ve inanılmaz etkilenmiştim :)

    YanıtlaSil
  3. Aaa, e ben de su ara okuyorum kendisini, senenin son kitabi olacak sanirim.. :) Mutlu Yillar... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar geç kalmışız değil mi :) Mutlu yıllar

      Sil