Parayı Vuranlar



Temel amacın parayı vurmak olduğu geniş zaman diliminde ne garip şeyler yaşadık. Öyle furyalar geldi ki girdabın içine düşenler kendini fazlasıyla aptal hissetti. Belki de geçen onca zamana rağmen hala sinirleri bozuluyor ve o günleri hatırlamak dahi istemiyorlardır ama dışardakiler için eğlenceli günlerdi. 

O günleri tekrar hatırlatmak isteyen Blu Tv, 140Journos'un 2018 yılında hazırladığı, her biri yaklaşık yarım saatten oluşan 3 bölümlük belgesel yayımladı. İzlerken çok eğlendim ve o günlere gittim. Kusura bakmasınlar ama gülmeden edemedim.

İlk Bölüm  Jet Fadıl


Adam para toplamaya doymadı. Gitti geldi para topladı. Kadir İnanır'ın bilindik sert ve dürüst adam tavrıyla sıradan müteahhiti azarladığı "sana verdiğim parayla Jetpa'dan iki daire alırdım" lı reklamlarıyla topladı. Yetmedi fabrikası bile olmayan yerli otomobil İmza'nın çekilişini yaparak yine topladı. Siirtsporla inanılmaz bir pr çalışması yaptı. Sonra ülke de yer yokmuş gibi belki de hiç gitmediği Dubai'den de bir yerler sattı. Tüm bunlara rağmen dolandırıcılıktan yargılanmadı. Ah be fadıl, yeşil sermaye senden ne çekti...



İkinci Bölüm 900'lü hatlar. 


Bir anda kabak çiçeği gibi açıverdiler. Ara beni konuşalım diyen Tarkan'ı, Hülya'yı, Emrah'ı mı görmedik. Yav süperstar bile ordaydı. Hadi bizim aramamızı bekleyen ünlüleri anladım da Süleyman Demirel, İnönü, Ecevit gibi isimleri neden aradık acaba?  Muhtemelen karşımızdakinin kaset olduğunu düşünmeden dahiyane fikirlerimizi dinlediklerini zannettik ve ülkemizi kurtarmaya çalıştık. Ha bir de Tanju gitsin diyorsanız 0900 900.... gitmesin diyorsanız 0900 900... arayın. Lan kim napsın senin fikrini... Sonrasında konu bir anda erotik hatlara döndü ve kendi sonunu getirdi. Tabi gelen telefon faturaları da bir çok kişinin canını yaktı. Olayı bir de bu fikri düşünüp uygulayanlardan dinlemek çok iyiydi.




Üçüncü Bölüm Saadet Zinciri


Saadet zinciri olayını dansöz kızlara para saçılan bir doğum günü partisinden hatırlıyorum. Aslında bu günden baktığımda o paraların saçılmasındaki asıl amacı çok daha iyi anlıyorum. Zincirin sondaki halkalarına bizi takip ederseniz para derdiniz kalmaz mesajı bundan daha güzel verilemezdi. 

16 bin kişiyi dolandırmaktan yargılanan Kenan Şeranoğlu'nun anlattıkları ise yabana atılır türden değil. Hem kaderin insanı nerelere savurduğunu hem de dönem basınının neler yapabileceğini tekrar yaşayarak anlattı.   



Zenginlik böyle bişey üstadım. Çekemezler adamı...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

2 yorum:

  1. İzlediğim bir belgesel serisi :) Önemsiyorum böyle işleri. Aynı ekipten çıkma başka bir Blu Tv içeriğini önerebilirim: Sıkışmışlık. Farklı bir konu tabii, ama onu da gayet iyi ele alıyorlar. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tavsiye için. Sevdim bu ekibi. Mutlaka izlerim. :)

      Sil