Kütüphanem Cepte Uygulaması ve İntibah


Uzun zaman önce tavsiye edilmişti aslında. Ama kitabı aramakla uğraşmadığım, armut piş ağzıma düş beklentisinde olduğum için bu güne kadar okuyamadım. Beklentim de gerçekleşti. Arkadaşın telefonuna bakarken Kütüphanem Cepte uygulamasını gördüm. Arkadaş bile ne olduğunu tam anlayamamışken indirdim telefona. Valla Kültür ve Turizm Bakanlığı güzel iş çıkarmış. Önce kimlik numaranızla e-devlet üzerinden bir kütüphaneye üye oluyorsunuz. Sonra cebinize indirdiğiniz uygulama üzerinden yüzlerce kitaba erişim sağlıyorsunuz. Gördüğüm kadarıyla kitapların tamamı pdf formatında. Ekranı istediğin kadar büyütememe, bilgisayardan e-kitaba ulaşamama gibi nedenlerden dolayı okurken bir hayli zorlandım. Bir de kaldığın sayfayı işaretleme özelliğini göremedim. Muhtemelen yan tarafa koydukları not ekleme kısmı bunun için.  Fikir çok güzel ama uygulamanın daha da geliştirilmesi lazım. Ayrıntılı incelemek isteyenler burdan buyursun




Namık Kemal'in İntibah'ını da Kütüphanem Cepte uygulaması üzerinden okudum. Nedense bu kitap Tanzimat dönemi yanlış batılılaşma algısıyla dalga geçen bir roman olarak aklımda kalmış. Hani Araba Sevdası'ndaki kadar gülerim beklentisindeydim. Ama olmadı. Kitabın Son Pişmanlık ve Sergüzeşti Ali Bey isimlerinden daha iyi anlaşılacağı üzere bildiğin dram kitabı. Araba Sevdası'nı bırak Yaprak Dökümü resmen. 


Namık Kemal romanı 1873 - 1876 yılları arasında sürgünde olduğu Kıbrıs'ın Magosa kalesinde Osmanlıca'nın roman yazmak için uygun bir dil olduğunu göstermek için yazmış. Tabi ki Türkçe okuduğum için Osmanlıca roman yazmak için uygun mudur bilemiyorum. Ama mükemmel bir kurguya sahip olduğunu ve detaylarda bile rüştünü ispatladığını söyleyebilirim. Okurken Ali Bey ile beraber cam fanusun içinden çıkıp fahişe Mahpeyker'e kapıldım. Sonra da hayal kırıklığıyla Dilaşup'a tutunmaya çalıştım. 


Üstadım nasıl bir kurgu, nasıl bir son yazdın öyle. Ahh ah...

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

16 yorum:

  1. Güzel bir uygulama sahiden duyurmak lazım :) ama ekrandan kitap okuma yapabileceğim bir sey değil ,malesef :( Bir miktar ekran okuması sonrası göz ağrıları oluşuyor. Kitabın bitmesi ayları bulur,boyle olunca da okuduğum tatsız tuzsuz olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum ama kaliteli bir kitap okuyucu senin bu sorununuzu çözebilir. Yine de kitaptaki tadı vermez.

      Sil
  2. Uygulamada kitabı "kitaplığına ekle" ile "kitaplığım"a taşıyınca orada hangi sayfada kaldığın ve o kitabı en son ne zaman okuduğun görülüyor. Basınca doğrudan o sayfaya gidiyorsun :) Bence de uygulamanın geliştirilmeye ihtiyacı var, özellikle kitap arama seçeneklerinin iyileştirilmesi lazım :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni bir şey öğrendim. Peki sayfaların ekran büyüklüğünü de ayarlayabiliyormuyuz ya da bilgisayarda açabiliyormuyuz? Sevgiler...

      Sil
    2. Bilgisayar kısmı ile ilgili bir bilgim yok. Sayfa büyütmeyi de ancak kenar boşluklarını görmeyecek kadar sağlamayı deneyimleyebildim. Ama yazı karakteri temelinde bir büyütme/küçültme yok sanırım :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim bilgilendirmen için :)

      Sil
  3. Ben de dün bu uygulamayı bir arkadaşım vasıtasıyla haberim oldu. Biraz inceledim bence de şuanlık güzel duruyor ama daha da geliştirilir ve klasik kitapların da iyi yayınevlerinden çıkan ekitapları eklenirse tadından yenmez bence! Sanırım telif durumları buna engel oluyor ama en azından 100 temel eser gibi ya da Türk Klasiklerini kaliteli yayınevlerinden uygulama içine alabilirler.
    İntibah'ı ben de bölümüm gereği bildiğim bir kitap. Araba Sevdası'nda çok fazla ana karaktere kızdığımı hatırlıyorum. Burada da Ali bey :D Ah kadınlar vah kadınlar! Sonu üzücü, tam Türk dizisi olmalık senaryosu var. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence uygulamanın içinde kütüphanelerde bulunan tüm kitaplar olmalı. Hem de sadece pdf değil ebup formatında da olmalı. Çok mu abarttım bilmiyorum ama...

      Sahi ya Ali bey'in kadınlardan ne çektiğini düşünmemiştim. Doğru söylüyorsun, yaşadıkları sadece kendi hatası değil ki :))

      Sil
    2. Ali Bey'in gözünden baktım olaya. 😂 Kendisini ayrı bir yazıda eleştirmek gerek...

      Sil
    3. Yok yok Ali bey haklı. Son kararım bu :))

      Sil
  4. Okumak istediğim o kadar çok kitap var ki bu uygulama iyi olabilir. Tabii elime alıp sayfaların kokusunu içime çekerek her sayfanın içinde kaybolmak gibisi yok. Teşekkürler haberdar ettiğiniz için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok iyi olur. Kütüphaneden alıp okumak gibi. Sonuçta kaç kişinin 1000 kitaplık kütüphanesi var ki değil mi.
      Ben teşekkür ederim Ebemkuşağı

      Sil
  5. Nasıl okuyorsunuz ekrandan hayret ediyorum. iki üç gazete yazısı bile
    okuyunca netten başıma ağrılar giriyor. kitabı elimde tutacağım,
    kokusunu içime çekeceğim, kitaba göre ayraç seçeceğim ben.
    bunları kaybetmek istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap okumanın tadı en güzel anlattığınız gibi çıkar. Keşke kütüphane kültürü hiç bitmese ve kitaplar alınıp okunsa. Ama elektronik ortamda da kolay kolay sahip olamayacağınız çeşitlilikte bir kütüphaneye sahip oluyorsunuz. Taşıma, saklama ve her yerden erişim kolaylığı var.

      Üzerinde uzun uzun tartışılabilecek bir konu bence

      Sil
  6. Güzel bir uygulama zamanla daha da gelişeceğini umuyorum, konu almış olmanız iyi olmuş, duyurmak lazım, güzel bir içerik olmuş, kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bence de herkesin gönül rahatlığıyla faydalanabileceği güzel bir kaynak. Uygulama gelişse çok güzel olur

      Sil