Bir Başkadır Tam Bizlik



Netflix 12 Kasım da sıradan insanların sıradanlaşan öykülerinin anlatıldığı 8 bölümlük Türk Yapımı yeni bir dizi yayımladı. Dijital platformda olmasına rağmen yerinde edilen küfürler dışında aile izlenebilecek türden. Neredeyse tamamının diyalogdan oluşması aksiyon severleri sıkabilir ama içine girildiğinde Bizimkiler ya da Mahallenin Muhtarları'ndaki samimiyeti almak mümkün.  


Bir Başkadır'ın psikolojik alt yapısı oldukça güçlü. Bastırılmış duygularımızı yüzümüze vuruyor. Sahi herkesin içinde sakladığı ve kimseye göstermek istemediği hatta kendine bile anlatmaktan korktuğu bastırılmış duyguları yok mudur? 




Dizinin en dikkat çeken oyuncusu diğer karakterlerin de ortak bağlantısı Meryem'i canlandıran Öykü Karayel. Kiminin hastası, kiminin akrabası, kiminin temizlikçisi, birinin de sevdiği. Sindirilmiş Anadolu kızı örneği. Abisinden korkan ama alttan alttan düşüncelerini söyleyen, cami hocasına sadık, gelecekten beklentisi olmadan kaderini bekleyen ama rahatlamak için gizlice gittiği psikoloğuna açılmayı ihmal etmeyen mükemmel bir karakter.  




Dizideki tüm karakterler hayatın birer yansıması gibi ve çok iyi. Bu nedenle tek tek anlatmak abesle iştigal olur. Ama Ruhiyye rolündeki Funda Eryiğit'in de oyunculuğuna hayran kaldım. Kendisini seven iyi bir kocaya sahip olmasına rağmen geçmişi nedeniyle içi içini yiyor ve delirme noktasına geliyor. Her sahnesinde içim ezildi...


Kimseyi yargılamadan olanı anlatmak her babayiğidin harcı değildir. Dizinin belki de en büyük sırrı bu.

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

11 yorum:

  1. Merhabalar.
    "Herkesin içinde sakladığı ve kimseye göstermek istemediği hatta kendine bile anlatmaktan korktuğu bastırılmış duyguları yok mudur?" Olmaz olur mu? Bunları söylemeye yürek ister. Netflix üyeliğim olmadığı için bu dizilerden ya da filmlerden haberim olmuyor. Alt yapı yetersizliği nedeniyle internetimi bile 18 ay sonra bağlayabildiler. Artık gerisini siz düşünün.
    Selam ve muhabbetle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep bey...

      Bende herkesin içindeki bastırılmış duyguların dışa vurumunu sevdim...

      Maalesef teknolojik hizmetler konusunda ülke olarak çok gerideyiz. Umarım kısa zamanda gelişiriz.

      Selamlar

      Sil
  2. "Bir Başkadır" ile ilgili birçok blog içeriğine denk geldim ve anlatımı böyle sade ve insani bir noktadan ele alan az sayıdaki içerikten biri bu sanırım. Popülerin çoğaltımı genelde sığ oluyor; ama bu kısa olmasına rağmen derin bir yazı :) Merak uyandırdı :) Yakın zamanda izleyeceğim :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunla beni onore ettiğin için teşekkür ederim. Sevgiler :)

      Sil
  3. Diyalog dizisi. Ama duyguları çok güzel yansıtıyor. Umarım sıkılmadan izlersin

    YanıtlaSil
  4. Dün gece bitirdik bizde. Her karakter yurdumun çeşitli kesimlerinden ve
    gayet gerçekçi hepsi. işte bunların benzerlerinden oluşan
    arıza bir toplumuz dedim en başından beri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Herkesin içinde bir arıza var gerçekten. Güzel tespit yapmışsınız

      Sil
  5. Sen de mi Brütüs :) Bu dizi ne çok konuşuldu yazıldı çizildi hakkında değil mi? Ben sessiz sedasız izleyenlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen o twiti atmadan önce yazmıştım bu yazıyı, planlananlarda bekliyordu. Twitini görünce silmeyi düşündüm ama emeklerim boşa gidecek diye kıyamadım :)))

      Sil
  6. Büyük bir heyecanla izlemiştim. Uzun zaman sonra aslında içinde pek de aksiyon olmayan bir diziyi böylesine kitlenerek izledigimi hatırlamıyorum. (Turk dizisi olarak) tabi bu ülkede çokça örnekleri var bu karakterlerin belki de bizi içine en çok çeken de bu oldu.

    Bu arada takibe aldim sizi. Telegramdan keşfettim bittabi

    YanıtlaSil