Kuşatılmış Yaşamlar


İlk kez bir Michel Houellebecq kitabı okuyorum. Fransız yazarın kitabını isminden etkilenerek ön bilgi edinmeden okunacaklar listesine eklemiştim. İnce olması nedeniyle de hemen bitti. Benim için hızla okunup bitirilen ve üzerinde fazlaca düşünmediklerimden oldu. 


Kitap beyaz yakalının güncesi olarak tanıtılsa da umarsız bir bilgi işlemcinin çıkmazı demek daha doğru olurdu sanki. Günce de yaşadıklarını ve karşılaştıklarını umursamayan hatta değersizleştiren bir adamın iç dünyası dökülüyor. Karakterimiz toplumdan uzaklaştıkça ve kabuğuna çekildikçe içindeki nefreti köpürüyor. Çevresi ona tuhaf ve anlamsız görünmeye başlıyor. 


Yazarın karakter üzerinden gözlemlerini, hiç birinizden bir şey beklemiyorum tavrıyla bilinçli, soğuk ve donuk anlatması kitabı okunur kılıyor. Bunun yanında kullandığı eril dil ise özellikle kadın okurları rahatsız edecektir. 

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

6 yorum:

  1. Merhabalar.
    İtiraf etmeliyim ki, ben öyle çok iyi bir kitap okuyucusu değilim. Sonradan edinilen alışkanlıklar da olması gereken performansı sağlayamıyor, kitap okuma alışkanlığı gibi.

    Michel Houellebecq isimli bir yazarın varlığını, ilk defa sizin blog sayfanızdan öğrenmiş oldum. Okuduğunuz ve özetle içeriğinden bahsederek tanıtımını yaptığınız "Kuşatılmış Yaşamlar" isimli kitabı da gerçekten okunması gereken kitaplar listesine alınması gerektiğini hissettim.

    Bu güzel ve yararlı kitap tanıtımınızdan dolayı teşekkür eder, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim Recep bey. Saygılar...

      Sil
  2. İlgimi çekti. Okuyabilirim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Listeme ekleyebilirim, teşekkürler..

    YanıtlaSil