Sofie'nin Dünyası


Daha önce başlayıp da bitiremediklerimdendi Sofie'nin Dünyası. Norveçli yazar Jostein Gaarder tarafından 1991 yılında yazılan kitap 30 milyondan fazla satılmasıyla ün yapmıştı. Muhtemelen ben de popüler kültürün etkisiyle okumaya yeltenmiş ama felsefeyle ilgimin olmamasından dolayı baş ağrısı içinde kitabı bırakmıştım. Şimdilerde ise daha yüzeysel yani kafa yormadan okudum.


Yazarın mantığını çok sevdim. Hikaye içinde hikaye anlatarak neredeyse felsefeyle ilgili herkesten ve tüm akımlardan bahsetmiş. Üstelik kitabını 34 bölüme ayırarak tüm akımları ya da kişileri ayrı bir başlıkta işlemiş. Son bölümde ise günümüzün popüler olan ama temelsiz akımlarına ve evrenin nasıl oluştuğuna dair fikirlerine yer vermiş. 


Kitabın hikaye kısmı da güzel ilerliyor. 15 yaşına girmek üzere olan Sofie günün birinde posta kutusunda "kimsin sen" yazan bir kart bulmasıyla başlıyor. Zamanla devamı gelen mektupları Lübnan'daki Birleşmiş Milletler taburunda görevli bir binbaşının gönderdiği anlaşılıyor. Kitabın sonlarına doğru da Sofie kendisinin aslında yaşamadığını anlıyor...


Felsefeyle ilgililer ya da felsefenin neyi sorguladığına kafa yormak isteyenler için doyurucu bir kitap. Yalnız 500 sayfanın üzerinde...

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

9 yorum:

  1. İlk lisedeyken Felsefe Öğretmenimiz önermişti. Tabi kitabı almam daha sonraki yıllara denk geldi. Ara ara uzatılmış bulsam da, içinde ki kendimize dönük sorular düşünmeme nede olmuştu. Buda iyiydi.
    Yeni kitabınızı keyifle okuyun. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sindire sindire okusan, konu üzerinde derin derin düşünsen çok yol aldırabilecek bir rehber. Ama benim için şimdilik ön bilgi yeterli mantığıyla okudum.

      Teşekkür ederim 🙂

      Sil
  2. Sanırım ben bunu üniversitede Sosyoloji dersinde okumuştum sene 92-93 falan... Hoca muhtemelen bundan final falan yapmıştır o yüzden okumuşumdur zerre hatırlamıyorum kitabı

    YanıtlaSil
  3. Her şeyden önce bol bol düşündüren bir kitap. Herkes bir şans vermeli belki de...

    YanıtlaSil
  4. lisede deli manyak gibi kitap okuduğum * klasiklerden bahsediyorum* kütüphaneden ne bulsam sömürdüğüm bir zamanda beni ne okuyorum ben ya yapan kitaptır, sevmemiş oluşum ile hatırlanır hala bence oldukça zor bir kitap, oysa felsefe de severik ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de zamanı değildi... 🤔
      Kitap okuma hızına da hayranım bu arada.

      Sil
  5. Merhabalar.
    Aynı kitabı okumak için ben de başladım ancak, henüz bitiremedim. Kitabın başlangıcında Sofi'nin inancıyla ilgili durumunu böyle posta kutusuna atılan mektuplarla anlatmaya çalışma kurgusunu beğenmedim.
    Kitap tanıtımınız için teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep bey. Umarım bitirdiğinizde de memnun kalırsınız...

      Sil