Yaz Geçer


Şiir kitabı okuma alışkanlığım yoktur aslında. Nedense şiir kitap olarak okunmazmış gibi gelir bana. Kartpostalda görürsün, sosyal medya paylaşımında görürsün okursun. Ya da bir şiir dinletisinde hayran hayran bakarak dinlersin ama kitabını okumazsın. 


Bu konuda dürüst olacağım. Yaz Geçer'i hikaye kitabı beklentisiyle okumaya karar verdim. Bir kaç sayfa ilerledikten sonra tamamının şiir kitabı olduğunu anladım. Sonrasında da zaten yüz sayfa kadar, başlamışken bitsin düşüncesine kapıldım.


Eser yazarın 1986-1992 yılları arasında yazdığı ve üç bölüme ayırdığı toplam on şiirlerden oluşuyor.  Şiirlerdeki genel atmosfer melankoli. Okurken ayrılık, yalnızlık, unutamama gibi duyguları derinlerde bir yerlerde hissediyorsunuz. 


Böylece ilk şiir kitabı da blogda yerini almış oldu.


Sandık Odası

gün ışığıyla yıkanmış küskün bir yıldız

gibi akıp geçtin

sessizliğimizin üstünden

oyalanacak bir şey bile bırakmadın

tozlanmış, dalgın bakışlarımıza

ne zaman, nerede bir şey yitirsek

burada bulacağımızı sanırdık

bu sandık odasında

mümkünmüş gibi

balkonda unuttuğumuz nice yazlardan sonra…

Ludwigshafen – İstanbul, 1991
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

6 yorum:

  1. Ben gençken cok siir okurdum sayisiz siir kitabim vardi . Simdi degul kitap 1 tane bile okumuyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, okumakla kalmaz ezberlemeye çalışırdık üstelik. Havamız olurdu:)

      Sil
  2. Şiir okumak ve şiir yazmanın insanı daha ılımlı ve hoşgörülü yaptığına inanıyorum. Hele Nazım HİKMET, Orhan Veli Kanık, Behçet Necatigil, Cahit Sıtkı Tarancı insan ruhunu iyi tanıyan, insana hitap eden şairler.
    Murathan MUNGAN'ın Kadından Kentler kitabı da şiir gibi bir kitaptır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zaten yazmanın insanı fazlasıyla derinleştirdiğine inanan biriyim. Okumakta derinleşmeyi başaran insanlarla sohbet etmek gibi gelir bana. Bir de bam telinize dokunan bir kitap bulduysam değmeyin keyfime..

      Tavsiyeniz için de teşekkür ederim

      Sil
  3. Şiir okumayı severim ama uzun zamandır şiir kitabı almadım elime. Hatta yıllar önce Orhan Veli'nin bir şiirini odamda sesli okurken babam biriyle konuştuğumu zannedip kiminle konuştuğumu sorunca Orhan Veliyle demiştim. Şiir deyince nedense hep bu gelir aklıma:)Sandık odası güzel bir şiirmiş. Şiirler az sözle çok şey anlatma sanatı gibi gelir bana...

    YanıtlaSil