İsviçre'nin Kahve Sorununa Çözüm Bulmak


Dün haberlerde izledim. Uyudum uyandım sonra duyduklarımın gerçek olup olmadığını internetten araştırdım. Doğruymuş. İsviçre'nin tartıştığı bir kahve problemi varmış. Hemen özetliyorum;

1. Dünya Savaşı ile 2. Dünya Savaşı arasında tarihin İsviçre hükumeti acil durum depolarına kahve stoku yapma kararı alarak olası kahve kıtlığına önlem almış. Aradan yıllar geçmiş ve bu günlere gelinmiş. Ulusal Tedarikten Sorumlu Federal büro nereden aklına geldiyse, kahvenin kalori değerinin düşük olmasından dolayı, besinlerin güvence altına alınması hedeflerine katkıda bulunmadığı yönünde açıklamada bulunmuş. Bunun üzerine hükumet, kahvenin insan hayatı için önemli olmadığı sonucunu çıkararak 2022' de kahve stoklama işine son vereceğini açıklamış. Açıklamadaki densizliğe bakar mısınız? Neyse..  Olayın diğer tarafı olan 15 firmadan 12 si ise duruma karşı çıkarak, stokta 15 bin 300 ton kahve bulunduğunu ve olası kriz durumunda ülkenin sadece 3 ay kahve içebileceğini savunmuş. Ayrıca kalori hesabı yapmanın kahveye saygısızlık olduğunu da yazdıkları mektupta belirtmişler. (Alkış)

Buradan bir dünya vatandaşı olarak İsviçre hükumetine sesleniyorum. İnsanların duygularıyla oynamayın. Kahvenin kokusunu bir kez olsun içine çekmemiş, onu yudumlarken duyulan hazzı tatmamış, kahve eşliğinde yapılan muhabbette kahkaha atmamış adamların alacağı kararlar değil bunlar. Lütfen kasımda alacağınız nihaiyi karada bu durumu düzeltin. 

İsviçre hükumeti bu karadan döner, dönmek zorunda. Olmaz ama hadi oldu da kararından dönmedi diyelim. 15 kahve firması size sesleniyorum. Kendi deponuzu kurun, kimseye minnet etmeyin. Gün gelecek depo kapılarınızda sıra bekleyenler bu gün attıkları imzalardan utanacaklar. Halkın içine çıkamaz hale gelecekler. Eli kelepçeli halde iki polis arasındaki perişan görüntüleriyle kullanılıp atılmışlığın resmi olacaklar.

Son söz olarak, bu kadar gündem arasında penguen belgeseli tadında bir yazı yazdığımın farkındayım. Ama hayat garip işte. Herkesin önceliği farklı... Ha bu arada biz ne zaman seviye atlayıp bu tür konuları tartışacağız acaba?

Sevgiyle kalın...  
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

18 yorum:

  1. Şaka gibi, bu ülkede birileri soyadından seçmen belirliyor, ben gelişmiş toplumların düzeyine gelebilir miyiz hiç emin değilim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim durum vahim aslında daha da kötüsü vahametin farkında olan sayısı az... Sit-com olsak izleniriz de yaşayınca yoruyor artık :)

      Sil
  2. Bizim için bu sorunlar çerez:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim acil durum depomuzun olduğunu bile sanmıyorum. Bunun için böyle şeyler tartışilmaz çünkü düşünmeye gerek yok :))

      Sil
  3. Bizim hiç böyle sorunlarımız yok...

    YanıtlaSil
  4. Acil durum deposu ve biz:))))

    YanıtlaSil
  5. Böyle tartışmalara geçebileceğimiz günleri göremem diye düşünüyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım daha neler. Sen daha gençsin, üniversite ortamında arkadaşlarınla tartışabilirsin :))

      Sil
  6. Aaa kahve stoklanmaz mi ben her markete gidiste fazla fazla alirim 🤣

    YanıtlaSil
  7. Federal diyince otomatik olarak kafamda Kahrolsun Federaller sloganı yandı söndü :)
    Ben de sesleniyorum gerçi ben sadece Türk Kahvesi müptelasıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) olsun. Sonuçta kahvenin öneminin farkındasınız :)

      Sil
  8. Ama nasıl güzel bir yazı!
    Vallahi son günlerdeki gündem öyle bunalttı ki mis gibi geldi bu yazı.
    Kaleminize yüreğinize sağlık bununla beraber Banu abla için yapılan yorumunuzu yanlışlıkla defalarca gelen aynı yorumu silmeye çalışırken sildim çok özür dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.

      Yorumun silinmesi önemli değil. Banu ablayı tanimasamda çok üzüldüm. Mekanı cennet olsun.

      Sil
  9. hımm şimdi kahve önemli mevzu harbiden, üzerinde konuşulur, üzerine konuşulur:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki... Kahvesiz bir hayat düşünülemez, onsuz yaşanmaz. Konuşmanın konusu da çeşitleri yetişme tarzı filan olabilir ancak. Saçmalamasınlar :))

      Sil