Hükümet Kadın 2

Hükümet Kadın 2
Hükümet Kadın 1 de Midyat' ta yaşayan ve okuma yazma bilmeyen Xate'nin (Demet Akbağ)belediye başkanı oluşunu, sorunlara bulduğu kadınca çözümleri komik ve dramatik bir şekilde izlemiştim. Hükümet Kadın 2 ise Xate'nin belediye başkanı olmadan 7 sene öncesine gidiyor. Tam da bu nedenle sanki filmin adının Hükümet Kadın 2 değilde Hükümet Kadın -1 olması daha doğru olurdu.

Midyat'ta erken seçim hazırlıkları başlamıştır. Seçim eski başkan Xate'nin eşi Aziz Veysel ile Valinin oğlu Faruk arasında geçecektir. Seçim propagandalarının başlayacağı sırada eski başkan Aziz Veysel okuduğu kitaplar dolayı bölücülükle suçlanarak tutuklanır. Aziz Veysel'in hatırasını ezdirmek istemeyen Xate, Aziz Veysel'in yerine propaganda çalışmalarını yapar. Yine bu dönemde vadettiği ilkokulu'da Midyat'a yaptırır. Faruk ise halka erzak dağıtmanın yanında halkın gözüne girmek için sevmediği bir kızla dahi evlenir. Sonuç olarak seçimi çirkin ve şaşı olan Faruk'un eşinin yanlışlıkla oyunu Aziz Veysel'e vermesiyle Aziz Veysel 1 oy farkla seçimi kazanır.

Sermiyan Midyat'ın kendi babaannesi, Güneydoğu'nun ilk kadın belediye başkanı Zekiye Midyat'ın hikayesini anlattığı her iki filmde aynı duyguları veriyor insana. 

Ailece izlenebilecek güzel bir film...


Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

5 yorum:

  1. Hükümet Kadın'ın ilk serisini izlediğimde gerçekten işte bu film tutar demiştim. Öğlede olmuştu. Önemli bir kitleye ulaştı. İkinci filmi izleme fırsatım olmadı fakat en kısa zamanda izlemeye çalışacağım. Bu arada paylaşım için teşekürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk filmi beğendiyseniz ikinci filmide beğeneceğinizden eminim...
      Yorumunuz için ben teşekkür ederim...

      Sil
    2. En kısa zamanda izleyip yorum ve görüşlerimi geri bildirmeye çalışacağım. Ben teşekür ederim...

      Sil
  2. @Abdullah ÖZER filmi izledim eni sonunda. Gerçekten ilk seriden daha başarılı olduğunu açık ve net bir şekilde söyleyebilirim. Diğer takipçilere şiddetle tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim, teşekkür ederim yorumun için

      Sil