Borsa Meraklılarına Trend Takipçisi


Youtube de gördüğüm bir yayın sırasında adını duyarak merak saldığım bir kitaptı. Hem bitcoin hem de normal borsanın bir arada konuşulduğu yayında borsa meraklılarının mutlaka okuması gereken kült bir kitap diye bahsedilmişti. Nasıl bir kült kitapsa, internetin altını üstüne getirdim ama ücretsizini bulamadım. Neyse ki çabamı gören bir yeğen kitabı hediye göndererek bu sorunu çözdü. Buradan kocaman teşekkür ediyorum kendisine...

520 sayfalık kitaptaki olay şu. Amerikalı yazarımız Michael W. Corel Amerikan borsasında alım satım yapan ve büyük portföyleri yöneten şahısları incelemeye almış. Kriz zamanlarında nasıl yol izlemişler, genel kuralları nelerdir, riski sevenlerin davranış kuralları, garanticilerin izlediği yol gibi bir çok farklı konuyu analiz etmiş. Derlemelerini kaleme aldığı bu kitap ise beklentisinin çok üstünde okur kitlesine ulaşmış.

Kitabın tamamını okudum. Yatırımlarınızı şu alanlara yönlendirin gibi somut bilgiler yok. Ama sonlarına doğru geçmişte yapılan yatırım örneklerini sansürlemeden vermiş. Daha da önemlisi, çok büyük paraları yöneten yatırım danışmanlarının hayat hikayelerini ve çıkarımlarını alıntılamış. Kriz anlarında nasıl tepki verdiklerini ve sonrasında çıkardığı dersleri anlatmış. 

Armut piş ağzıma düşçülere göre bir kitap değil. Ama konuya ilgi duyanlara önemli hayat dersleri verir. 
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder