2019 Yılı Blog Değerlendirmesi ve Tavsiyelerim


Gece gece uyku tutmadı. Pek adetim olmasa da hem gece yazmaya hem de 2019'da neler paylaştığımı gözden geçirmeye karar verdim. Kim bilir belki okuma ya da izleme listenize bir katkım olur.

2019'a her hafta bir kitap hedefiyle başlamıştım ama bu hedefi tutturamadım. Yine de kalın kitaplar okuma ve bir seriyi bitirmiş olma bahanesine sığınarak kendimi teselli ediyorum. Aynaya çak bir beşlik işareti yaptıktan sonra okuduğum kitapları kendi zevkime göre 1 ile 5 arasında değerlendiriyorum. Buyurun...
  • Osmancık - Tarık Buğra ✭✭✭
  • Uçurum İnsanları - Jack London ✭✭✭✭✭
  • Türklerin Tarihi - İlber Ortaylı ✭✭✭✭
  • Android ve İnsan - Philp K. Dick ✭✭
  • Ey Dünya İnsanları Hepiniz Türksünüz - Gene D. Matlock ✭✭✭
  • Paris ve Londra'da Beş Parasız - George Orwell ✭✭✭✭✭
  • Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal Karınca - Yaşar Kemal ✭✭✭✭✭
  • Vakıf Serisi 1,2,3,4,5,6,7 - Isaac Asimov ✭✭✭✭✭
  • Albaya Mektup Yazan Kimse Yok - Garcia Marquez ✭✭✭✭
  • Damızlık Kızın Öyküsü - Margaret Atwood ✭✭✭✭
  • Kırmızı Pazartesi - Garcia Marquez ✭✭✭✭
  • İza'nın Şarkısı - Magda Szabo ✭✭✭
  • Aspidistra - George Orwell ✭✭✭✭✭
  • Fedailerin Kalesi Alamut - Vladimir Bartol ✭✭✭✭✭
  • Yarım Kalan Öyküler - Erdal Arslan ✭✭
  • Köpek Kalbi - Mihail Bulgakov ✭✭✭
  • Cemile ve Öğretmen Duyşen - Cengiz Aytmatov ✭✭✭✭✭
  • Beni Asla Bırakma - Kazuo Ishıguro ✭✭✭✭
  • Saatleri Ayarlama Enstitüsü - Ahmet Hamdi Tanpınar ✭✭✭✭✭
  • Gün Olur Asra Bedel - Cengiz Aytmatov ✭✭✭
  • Kağıt Ev - Carlos Maria Dominguez ✭✭✭
  • Sodom ve Gomore - Yakup Kadri Karaosmanoğlu ✭✭✭✭
  • Bitik Adam - Thomas Bernhard ✭✭✭
  • Cengiz Han'a Küsen Bulut - Cengiz Aytmatov ✭✭✭✭
  • Amcanın Rüyası - Dostoyevski ✭✭✭✭
  • Yabana Doğru - Jon Krakauer ✭✭✭✭✭
  • Kız Kardeşim İçin - Jodi Picoult ✭✭✭✭✭
  • Aşksız İlişkiler - Samuel Beckett ✭✭
  • İnsan Nasıl İnsan Oldu - E. Segal ✭✭✭✭
  • Madde 22 - Joseph Heller ✭✭
  • Eva Luna Anlatıyor - Isabel Allende ✭✭
  • Otlakçı - Memduh Şevket Esendal ✭✭✭✭✭
  • Burjuvazinin Yükselişi İmparatorluğun Çöküşü - Fatma Müge Göçek ✭✭✭✭✭
  • Mendil Altında - Memduh Şevket Esendal ✭✭✭✭
  • Yaratma Cesaret - Rollo May ✭✭
Listeyi hazırlarken tavsiye aldığım kaynaklarımla (çoğunluğunu bloglar oluşturuyor) gurur duydum. Genellikle iz bırakan kitaplar tavsiye etmişler. Hepinizi ayakta alkışlıyorum. Sağolun varolun...

İzlediğim dizi ve filmleri ise listeleme niyetinde değilim. Bu nedenle sene içinde izlediğim Sense 8, Vikingler ve Humans dizilerini tavsiye ettiğimi belirterek konuyu kapatıyorum. 

Sonuç olarak 2019 hiç de fena geçmemiş... Uzun yıllar hep beraber yazmak dileğiyle, hepinize hayallerinize ulaşacağınız mutlu bir yıl diliyorum. 

Sevgiyle kalın... 
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

20 yorum:

  1. Çok iyi kitaplar okumuşsunuz. TEbrikler.

    Mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
  2. Kırmızı Pazartesi, Alamut, Köpek Kalbi, Beni Asla Bırakma, Gün Olur Asra Bedel bu listenin içinden okuduklarım. Alamut hariç hepsini sevmiştim. Keyifli okumalar, iyi seneler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu Yıllar.... Bol kitaplı günlerimiz olsun...

      Sil
  3. Okumadığım ne çok kitap varmış, yine çok şey kaybetmişim hissi.
    Çok güzel kitaplar okumuşsunuz, yeni yılda da bol kitaplı günler dilerim.
    Mutlu seneler.

    YanıtlaSil
  4. Çoğu ortak :))) köpek kalbi aldım ben de 2020 de okuyacağım..
    Sodom ve gomore de listemde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkı bir takipçin olduğum için olabilir mi 😁

      Mutlu yıllar

      Sil
  5. Allah'ım bu sene benim listem de dolu dolu olsun amiinnn. Yeni senede de güzel kitaplarla tanışman, sağlık ve huzurla seneyi tamamlaman dileğiyle. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin :) bol kitaplı güzel bir yıl geçiririz umarım. İyi seneler

      Sil
  6. Keyifli bir dilerim. Bol bol okumalı olsun.

    YanıtlaSil
  7. Yaaa ben şinci ‘benim üniversitelerim’ ile hemhal idim. Sonraa dedim bir bakayım blogcular nidemiş nietmişler derkenn senin blog çıktı -yine- karşıma :D http://dikkatcekiyorum.blogspot.com/2017/05/benim-universitelerim-maksim-gorki.html?m=1
    Ayrıntılı yazcam ben de, mutlu yıllarr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :-) yazdığınız zaman haber verin. Yazınızı kaçırmak istemiyorum. Mutlu yıllar

      Sil
  8. Ne kadar çok okusak da bir çok güzel kitabı okumaya fırsatımız olmuyor. Güzel kitaplarla dolu bir liste. Faydalanırız artık, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okunacak çok kitap var ama zamanı yetiştiriyoruz. Bu nedenle harıl harıl okumak lazım...

      Sil
  9. Çok güzel kitaplar bunlar, darısı 2020'ye. Mutlu yıllar :))

    YanıtlaSil
  10. iyi kitaplar tebrik ederim 2020 de hepimiz daha çok okuyalım, Vikings ‘i Ragnardan sonra bıraktım yeni sezona bakasım yok, yabancı dizi arayışındayım Sense 8’ i tavsiye eden çok ben Crown’a başladım , bakalım :=) iyi seneler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de crown'u araştırayım. Belki ben de ona başlarım... Mutlu yıllar:-)

      Sil