Yarım Kalan Öyküler - Erdal Arslan


Kitap Eylemi'nin yaptığı çekilişte kazanmıştım kitabı ama aylar geçmesine rağmen nedense elim gitmemişti. Ramazan ayının mahmurluğuyla oluşan zaman geçirme isteğiyle göz atmak için elime aldım. Ben göz atarken kitabın çoğu bitmişti ki işim çıkmasaydı tamamı biterdi.

Kitap toplam 23 öyküden ve 176 sayfadan oluşuyor. Her öykü ortalama ikişer üçer sayfa ve her öykünün sonuna ana fikir niteliğinde cümleler serpiştirilmiş.  Öykülerinde yazar, bazen ödünç alınan bir kitabın yıllar sonra yıpranmış bir şekilde iadesinden duyduğu hüznü, bazen İstanbul'da tramvaydan düşerek ölen çocukluk arkadaşına duyduğu özlemi, bazen Halepçe katliamındaki acıyı, bazen de uzatmalı sevgililerin kavuşma sevincini anlatmış. Neredeyse tüm anlatılarındaki yarım kalmışlık hissini öykünün sonundaki alıntı cümleler tamamlamış.

Sonuç olarak okurunu yormayan, kolay bir kitap. Öyküler bana biraz basit kaçsa da sizler beklentinizi düşük tutup severek okuyabilirsiniz. 

Kendinize iyi bakın...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

18 yorum:

  1. Güzel bir kitaba benziyor . Tabii dili nasıl bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumadan bilemeyiz Biçay, sana hitap ettiğini düşünüyorsan göz at bence :)

      Sil
  2. Öyküler çoğu zaman bana yarım kalmış hissi veriyor, bunlar 3 sayfaysa daha çok bu hissi yaşarım kesin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarım kalmışlık hissini bilemiyorum da sen çok kolay okursun. Ayrıca Kitap Eylemi beğendiğine göre sen de beğenirsin bence... :)

      Sil
  3. Öyküleri severim. Bunu da okuyayım bir ara. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Çok öykü okumayı sevmem. Ara ara okurum. Belki okuyabilirim. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Öykü okumayı severim fakat yazının sonuna iliştirdiğin not yüzünden sanırım bu kitabı okumayacağım :)

    YanıtlaSil
  6. Kitabı yeni duydum. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Faydalı bir paylaşım olmuş. Böyle kısa öyküleri severim, eminim çok güzeldir.

    YanıtlaSil
  8. keyifli bir okuma olmuş bence :D

    YanıtlaSil
  9. Havalı bir yorum sonrasında kazanmış olmanın vicdan azabı olsa da tekrar teşekkür ederim Eylem :)

    YanıtlaSil
  10. Tebrikler öncelikle. Kitap Eylemi iyi bir okuyucu. Hediye ettiği yada tavsiye ettiği bir kitap dikkate değer diye düşünüyorum. Kitabın ismi çok güzelmiş. Öykü sever bir okuyucuyum. Aslında hayatımızın bir çok anı yarım kalmış öykülerden oluşuyor.
    Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de Eylem kitap konusunda çok iyi paylaşımlar yapıyor. Beğenmediği kitaplara gereksiz diyebilecek kadar net.

      Bu kitap özelinde de iyi bir öykü sever ve okuyucusuysanız kitabı benden daha iyi eleştirebileceğinizi düşünüyorum.

      Sil