Bilim Kurgunun Ölümsüzlük Merakı ve Altered Carbon

İnsanlığın sonsuza kadar yaşamak gibi bir amacı var. Ölüm korkusundan mı dersiniz yoksa dünya hayatının vazgeçilmezliği mi dersiniz bilemem ama hedefe doğru emin adımlarla ilerliyoruz. Tabi ki önceleri yani teknolojik kavramların çok da bilinmediği zamanlarda bu işler ölümsüzlük iksirleriyle yapılmaya çalışılmış anladığımız kadarıyla. Lokman hekimin ölümsüzlük iksiri ve ölümsüzlük iksirini arayan hükümdar Terakoda gibi efsaneler de hep bu yolun mihenk taşlarını oluşturmuş.

Daha sonraları bilim kurgunun atası olarak kabul edilen Asimov, 12000'li yılları kurguladığı Vakıf Serisi kitaplarında uzayın derinliklerindeki olası insan yaşamlarını gözler önüne seriyor. Ve bir gezegende beyni insan, bedeni robot bir şeyin binlerce yaşında olduğunu yani ölümsüzlüğü bulduğunu bilinç altımıza işliyor. 

Ölümsüzlük arayışındaki bu serüvende aynen iksir de olduğu gibi robot insan çıkarımıyla da başka canlılara zarar vermediği için masumane ilerlediğimiz varsayılabilir. Ya Altered Carbon? Artık masumane iksir işiyle başlayan süreç daha acımasız bir yola evrilmiş gibi duruyor.


Altered Carbon

Altered Carbon, İngiliz yazar Richard K. Morgan'ın 2002 yılında yayınlanmış aynı isimli romanından uyarlanan 2018 yapımı Netfilix dizisi. İlk sezonu 10 bölümden ve her bölüm yaklaşık 50 dakikadan oluşuyor. 

25. yüzyılları kurgulayan dizi, insan zihni ve ruhunun dijitalleşmesiyle bedenler arası transferi konu alıyor. İnsanın ensesine yerleştirilen, geleceğin flash belleği mantığındaki bir implantla tüm yaşam kayıt altına alınıyor. Böylece herhangi bir nedenle ölümün gerçekleşmesi durumunda enseden sökülecek dijital bellek, başka bir bedene nakledilerek yaşam kaldığı yerden devam ediyor. Artık bedensel ölüm, gerçek ölüm olmaktan çıkıyor. Ama ölümünüz sırasında dijital belleğiniz zarar görür ya da yok edilirse tekrar geri gelmemek üzere gerçek ölümle tanışmış oluyorsunuz. 


Bedensel ölümden kurtulmanın yolunu bulan insanlık gerçek ölümden kurtulmanın yolunu da buluyor elbette. Gezegenin gerçek sahipleri olan varlıklı zümre, dijital belleklerini sürekli yedekleyerek kendilerinden bir ya da bir kaç tane daha kopyalıyorlar. Böylece olası gerçek ölümle tanışma durumunda bile yedeğini alarak kaldığı yerden devam ediyor. Burada önemli olan varlıklı olmak. Çünkü bedensel ölüm sonucunda yeni bir bedene geçmek için de yeni ve arzulanan fiziksel özelliklerdeki başka bir beden ihtiyacı ortaya çıkıyor. Evet, çözüm bedenleri için köleleştirilen insanlar... 


Dizi her ne kadar kimse sonsuza dek yaşayamaz sloganıyla izleyiciyle buluşsa da tüyler ürpertici öngörülerde buluyor. Bu nedenle cinayet, aşk, cinsellik ve ihanet sarmalındaki diziyi özellikle de bilim kurgu severlere tavsiye ediyorum.  

Keyifli seyirler.
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

21 yorum:

  1. Bilimkurgu seviyorum bu dizinin de ilk bölümünü seyrettim ama sevemedim bir türlü ve bıraktım. Belki sonrası daha iyi geliyordur ama sizin yazdıklarınızdan bana uymayacağını teyit etmiş oldum. Elinize sağlık.

    Eğer izlemediyseniz bilimkurgu dizisi olarak The Expanse'i öneririm, kitapları (Enginlik serisi) daha iyiydi ama dizisi de güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim önerin için... İzlememiştim, güzel oldu :)

      Sil
  2. Ben dizi izlemiyorum . Ama film olsaydı kesin izlerdim çünkü konusu çok hoşuma gitti . Bu konuda film var mı acaba ortaçağda falan da geçmiş olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamana Karşı filmi var. Tam olarak benzer konular değil ama o da ölümsüzlük arayışını başka bir yöntemle buluyor.

      https://dikkatcekiyorum.blogspot.com/2013/12/in-time-zamana-kars.html

      Sil
  3. Bu konu aklıma şunu getirdi. Anılar yedeklense de kişi aynı kişi olur mu? Ruh inancım var, ondan sanırım. Niyse. Mevzu derin çok içeriye adım atmayayım ve kurgu diyeyim. Merak ettim izleyeceğim. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tam yerine dokundun. Anılar, hisler ve geçmiş yaşam tecrübelerinizde ne varsa yedekleniyor. Ama farklı bir bedende varoluyorsunuz. Böylece sevdiğinizin bedenine mi yoksa ruhuna mı aşık olunduğu sorunu çıkıyor karşımıza...

      Sil
  4. Merhaba Konusu güzelmiş sevdim . Teşekkürler güzel öneri :)
    bloğunuzu yeni keşfettim ve artık takipteyim :)
    Bana da uğrarsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  5. Diziyi çok duydum ama bir türlü başlayamadım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilim kurgu seviyorsan tavsiye ederim. Güzel :)

      Sil
  6. Daha dün Habertürk'te yapay zekayı tartışırken bu konuya da ufaktan dokundurdular. Yani herkes tarafindan tartışılmaya başlandı ve önümüzdeki günlerde çok konuşacak gibiyiz.

    Bence sen konu kapılmış diye düşünme, aklina geleni not al daha fazla gecikmeden. Ilerde iyi pirim yapar :))

    YanıtlaSil
  7. birkaç bölüm izlemiştim ama tamamlayamdım nedense, biraz ağır geldi bana, ama konusu gerçekten ilginç, teşekkür ederiz paylaşımınıza:)

    YanıtlaSil
  8. Konusu gerçekten güzele benziyor. Mutlaka izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  9. Bilim kurgu izlemeyi seviyorum, bu diziyi izlememiştim. Notlarıma aldım, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bilim kurgu sever olarak sizin beklentinizi de karşılar

      Sil
  10. ben başka tür dizi önerisi bekliyorum senden malum bilim kurgu ile aramız iyi değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki ne demek. Hazırlayabilirsem yarın bilim kurgu olmayan bir dizi paylaşacağım :))

      Sil
  11. Doğrusu sonsuza kadar olmasa da epeyce bir yasamak isterim ☺️. Bu diziye de bakalim .

    YanıtlaSil