Jüpiteri Satıyorum - Isaac Asimov


Isaac Asimov, tüm eserleri okunması gereken yazarlar listeme girdi artık. Bu nedenle karşılaştığım ve okumadığım e-kitaplarını hemen yüklüyorum. Ancak aynı yazarı peş peşe okumak eserin etkileyiciliğini kırabilir ya da okuru bıktırabilir düşüncesindeyim. Bu nedenle de pey der pey İsaac Asimov okumalarımla karşılaşacaksınız.  

Jüpiteri Satıyorum'u da sadece yazarından dolayı ve ön bilgi edinmeden okudum. Kitap 24 kısa bilim kurgu hikayesinden oluşuyor. Hikayenin birinde insan olmaya çalışan robotun mücadelesini okuyarak kendimizi şanslı hissederken, diğerinde birbirini avlayarak yok eden canlı türünün insana ne kadar da benzediğini düşünerek hayıflanıyoruz. Neredeyse tüm hikayelerde kendi sonumuzu kendimizin getireceği sonucunu çıkarıyoruz. Bunu bazen yapay zeka ile bazen de gelişen teknolojinin zararlı kullanımıyla yapıyoruz. Sadece "Yazar! Yazar!" isimli öyküsünde bilindik tarzının dışına taştığını görüyoruz. Sahi, sizi etkileyen roman karakterleri canlanıverse ne olurdu?

Sonuç olarak okuması kolay, hikaye çeşitliliği ile ufuk açıcı bir kitap. Zorlanmadan okuyabileceğinizi düşünüyorum.

Sevgiyle kalın...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

14 yorum:

  1. Asimov sürekli karşıma çıkıyorsun, okumayı çok istiyorum ama bu ara olamaz, az daha dayanmalıyım. Paylaşımınızla daha da merak ettim, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilim kurgu seviyorsanız mutlaka okumalısınız. O derece :))

      Sil
    2. Sıklıkla okuduğum söylenemez ama okuduğum zamanlar keyif alıyorum, hatta okumalarımı arttırmayı düşündüğüm zamanlar için not ettim, önceliğim olacak. :)

      Sil
    3. Umarım bu kitabı da keyif alarak okursun :)

      Sil
  2. yeni bir yazar tanımış oldum.. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Çok çarpıcı bir başlık kullanılmış. Kaybolan, yiten hatta maddiyat nedeniyle değere binen çoğu olgu demek ki Jupiter'i satmaya kadar götürmüş insanoğlunu. Adı bilim kurgudan ziyade mizahi bir çağrışım yaparak ilgimi çekti. Paylaşım adına teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olaya çok farklı bir pencereden bakmışsınız. Aslında bir noktada asimov'un bakış açısıyla kesiştiğiniz söylenebilir. Siz Dünya'da satılacak bir şey kalmadığı için sıranın jüpitere geldiğini düşünüyorsunuz asimov ise dünya da yaşamın pamuk ipliğine bağlı olduğu için kaçılabilecek yerlerin satışından bahsediyor. Sonuçta Dünya bitmiş...

      Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. Asimov'u sevmiştim. Özellikle eşim onu çok sever. Ben de önce ona tavsiye edeyim. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşinizi sadece bu kitapla kısıtlamanın tüm kitaplarını okusun bence :)

      Sil
  5. Birkac kitabini cok severek okumustum. Ikinci kez de okunabilir. Ilginc buluyorum o tarzi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma, hem ilginç hem de insanın ufkunu açan bir tarzı var

      Sil
  6. Özellikle oğlum bilim kurguya çok meraklı. Henüz bu kitabı okumadık, ailece okunacaklar listesine aldık. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuzda paylaştığınız oğlunuzun yazını okumuştum. Tarzı Asimov'u andırıyor. Bence bu yolda devam etmeli, büyük bir açığı kapatabilir.

      Sil