Dönüşüm'den Toplum Böceğine


Kerem Işık, içerisinde 11 hikaye bulunan Toplum Böceği isimli öykü kitabını 2012 yılında yayınlar. Yayınlandığı yıl 25. Milliyet Haldun Taner Öykü ödülüne layık görülür. Öykülerin tamamı toplumdan uzaklaşan ve kendi iç dünyasına kapanan bireyin içsel yolculuğu gibidir.


Franz Kafka, Dönüşüm kitabında öykü kahramanı Gregor Samsa'yı toplumdan uzaklaştırarak böceğe dönüştürür. Toplumun beklentilerini karşılayamayan her birey kendini böcek gibi hissetmek zorunda kalacaktır duygusunu okuyucuya aktarır. Franz Kafka'nın tek bir hikayede anlattığı bu duyguyu Kerem Işık farklı hikayelerde ve farklı kahramanlar üzerinden, kahramanın iç sesiyle anlatır. 


Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar kitabını okuyanlar bilir. Yazar hikayenin bir yerinde kahramanının düşüncelerini okuyucuya aktarabilmek için 75 sayfa boyunca hiçbir noktalama işareti kullanmaz. Kerem Işık da kısa bir hikayesinde bu yöntemi uygular. Anlaşılmayı zorlaştırırken okurunu düşünmeye daha doğrusu hissetmeye zorlar. Bazı hikayelerinde ise oldukça sade bir dil kullanarak okurunu hikayeye odaklar.


Kitap hikaye çeşitliliği, kolay okunabilmesi, yazarın olaylara farklı yönden ve eleştirel bakabilme yeteneği nedenleriyle iyi ki okunmuşlar arasında yerini aldı. 

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

8 yorum:

  1. Nedense yeni nesil yazarlara bi türlü ısınamadım ben. Yazılarında genel olarak bir sığlık hakim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın aslında ama bu aralar bulduğumu okuma eğilimindeyim. Yine de farklıydı benim

      Sil
  2. Merak ettim, ilk kez sizden duydum ama ilgimi çekti. Dönüşüm'ü almıştım onu okuduktan sonra bunu okuyayım o zaman ben. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönüşüm başkadır. Beklentin ağrı dağının tepesine çıkmamıştır umarım:)

      Sil
  3. Kitabı not aldım.Ziyaret için ayrıca teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat buldukça blogları gezerim. Güzel oluyor

      Sil
  4. Bu kitap beni biraz germişti, o yüzden yorumunuzu özellikle okudum. Kararsızım :)

    YanıtlaSil