La Valla


Distopik romanlarda ve kitaplardan uyarlanan dizilerde halk ile elit kesimin keskin bir hat ile ayrıldığını kanıksadık artık. Bir taraf kapitalizmin nimetleri ile modernizmi yaşarken diğer taraf yoksulluğun içinde kıvranır. Yetmezmiş gibi yoksullar zaten rahat içinde yüzen insanlar daha da rahat etsinler diye çırpınır durur.


2020 yapımı, ilk sezon için 13 bölümden ve her bölüm yaklaşık 1 saat olan İspanyol dizisi La Valla da tam bu konu üzerine yoğunlaşıyor. Korona virüs etkisinden olsa gerek dizi de noravirüs isimli ölümcül virüs başı çekiyor. Bu virüs sayesinde yönetimin insanları yaşayamayacakları seviyede sınırlıyor ve mutlu bir gelecek hayali satıyor. Günlük yaşamların tamamı hükümetin talimatlarına göre şekilleniyor. Üstelik virüse çare bulmak için küçük çocuklar bir bir toplanıyor. Ortalık muhbirden geçilmiyor.


Diziyi izlemeye başladığımda güzel kız, yakışıklı erkek başrolü olmaması nedeniyle konu üzerinden ilerleyeceği ümidine kapıldım. George Orwel’in 1984’ünde ki gibi insanların çaresizliğini iliklerime kadar hissedeceğimi düşündüm. Ama olmadı. Oyunculukları fazlasıyla yapay ve melodram yüklü buldum. Yine de diktatörleşen dünyanın nasıl bir yer olabileceği konusunda ufuk açı etkiye sahip. Distopya severlere tavsiye edilir.
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

6 yorum:

  1. Eski Türk filmlerinin de vazgeçilmezidir. Fakir kız, zengin oğlan ya da tam tersi. Uyumsuzluk olacak ki bir sürü sorun çıkacak. Kolaycılığa kaçılmış uzun bir süre.
    Pandemi döneminde çekilmiş demek ki bu film. Noranavirüs bira komik olmuş. Siz de pek beğenmemişsiniz; ama yine de izlemek isterim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Pandemi süreciyle ellerine çok güzel bir konu geçti. Ben konuyu ele alma yöntemlerini ve verdikleri mesajı beğendim. Oyunculuklarını sevemedim sadece :)

      Sil
  2. Ben etkilenmiştim, pandemi başladığında izlemiştik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kararsız kalacaklar için çok güzel oldu yorumun. Teşekkür ederim

      Sil
  3. Ben beğendim, korku atmosferi sayesinde neler yapılabileceğini ve aşı olayını çok doğru ele almışlardı . İç karartıcı olabilir yalnız, iyice bunaldığımız şu günlerde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İç karartıcı olması iyi aslında, insanın ufkunu açıyor...

      Sil