Bütün Eserleri 4 - Sait Faik Abasıyanık


Blogsözlük okuma grubunun Lüzumsuz Adam seçkisi sayesinde tanımıştım yazarı. O tarihlerde okuduğum ve içerisinde Şahmerdan ve Lüzumsuz adam kitaplarını barındıran Bütün Eserlei 2 serisinde, Sait Faik Abasıyanık'ın tarzım olup olmadığı konusunda ikilemde kalmıştım. Kısa anlatılarında olay örgüsü var'la yok arasında gibi gelmişti. Sanki bişey anlatacakmış da aman bee boş ver edasıyla yarıda bırakmış gibiydi.

Yazar yine okuma grubunun seçkisiyle tekrar okuma listeme girdi. Bu kez de Mahalle Kahvesi kitabını ararken içerisinde Havada Bulut kitabını da barındıran Bütün Eserleri 4 kitabını aldım elime. 

Yazarın tarzı hep aynı. Yine kısa hikayelerden oluşuyor. Ama bu kez önceki okumamda fark etmediğim bir şeyi gördüm. Yazar aslında toplumu bireye anlatıyor. Sanki karşısına oturmuşsunuz da size yaşadığı mahalleyi, o mahallenin insanlarını, yaşamlarını tek tek gözler önüne seriyor. Kitap bittiğinde o mahallenin bir ferdi oluveriyorsunuz. En mahrem sırlarını öğreniyorsunuz. Fahişelerin aşklarını da, fahişelere aşık olan adamları da, aşklarına toz konduramayan gençleri de tanıyorsunuz. Hem de yüzlerini görüyormuşçasına. 

Sonuç olarak bir kitap kurdu olarak zamanda yolculuk edip, bir kaç yazarla tanışmak isteseniz bunlardan biri Sait Faik olurdu sanırım. Düşünsenize o anlatacak siz dinleyeceksiniz. Sakin sakin ve sindire sindire... Kim bilir balıkçı hikayesi nasıl canlanırdı. 

Hepinize Sait Faik'li okumalar dilerim....
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

10 yorum:

  1. Sait Faik Abasıyanık'ı ilk defa okuyacak birine hangi kitabını ilk tavsiye edersiniz peki? Ben Semaver'i genelde görüyorum her yerde ama ondan başlasam mı bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı gözlem ve tespit yeteneği müthiş biri olarak düşünün. Kitapları da gözlemlerinin aktarımı aslında. Bu nedenle de hikayeler benzerlik gösteriyor. Yine de bana kalırsa Mahalle Kahvesi başlama kitabı olabilir.

      Sil
  2. Sait Faik Abasıyanıķ'ı Türk hikayeciliginin temel taşlarından biri olarak görüyorum. Abdullah bey, size katılıyorum,o anlatacak biz dinleyeceğiz. Bende özellikle, ilk defa okuyacaklar için, Türkiye İş Bankası Yayınlarından "Seçme Hikayeleri tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  3. düşündüm de ben de okumadığımı farkettim çok fazla... Ayıp etmişim Türk klasiklerine... okuyacağım en kıza zamanda

    YanıtlaSil
  4. ABASIYANIK'ın kitaplarını gençken okumuştum ama hatırlayamıyorum detaylarını. Tekrar okusam iyi olacak sanırım.

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap olarak değil, aklınıza geldikçe bölüm bölüm de okuyabilirsiniz bence. Saygılar

      Sil
  5. Sait Faik'i çok severim. Böyle tekrar karşıma çıkması güzel oldu. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sait Faik'i çok seven birini görmek ne güzel :)

      Sil