Kum ve Köpük - Halil Cibran


Halil Cibran ile daha öncesinde Fırtınalar kitabı ile tanışmıştım aslında. Fırtınalar kitabının ilk bölümündeki biyografisinde anlatıldığı kadarıyla saygı duyulacak zor bir yaşam sürmesine karşılık, Osmanlı'ya karşı yaptığı çalışmalarla ben de antipati uyandırmıştı. 

Bu tarihte kalan antipatikliği bir kenara bırakıp, Kum ve Köpük' ün içinde neler varmış merakıyla çevirdim sayfaları. Hikaye beklerken aforizmalarla karşılaştım. Hani şu twitter gibi, birbirinden bağımsız ve alakasız tespitlerin oluşturduğu cümlelerden oluşuyor. 

Ben e-kitap olarak okudum ve sadece 33 sayfaydı ama basılı haliyle 158 sayfadan oluşuyormuş sanırım.  İçerik olarak aşk yoğunlukta olmakla beraber hayatın her alanına dair tespitler var.

Otobüste, dolmuşta, yurtta, evde, yatarak, oturarak hatta amuda kalkarak bile yorulmadan okuyabileceğiniz bir kitap...

Sevgiyle ve bol kitapla kalın...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

10 yorum:

  1. Her yerde her koşulda okunabiliyorsa tam benlik. Notumu alayım hemen.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not almaya değmez 1 saatlik işi var 😁

      Teşekkür ederim

      Sil
  2. Sayfaları az olan kitapları ben kalın kitapların ardından okuyorum. Yazarın hiç bir kitabını okumadım. Okuyanlarda ya çok seviyor, ya da sevmiyor. İkisinin ortası yok gibi.

    Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mantıklı... yazarı da hiç okumadıysanız bu kitabı fikir sahibi olmanızı sağlayabilir.

      Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  3. Osmanlı'ya karşı olan olumsuz bakışı beni de huzursuz etmişti. Ne olursa olsun milli duygularla düşünüyoruz sanırım bazen. :) Ama ''Ermiş'' eserini okuduktan sonra da okumaya devam etmem gereken yazarlardan biri olduğunu anladım. Bununla devam edeyim o halde. :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı duyguları paylaştığım insanların olması güzel. Ben de Ermiş le devam edebilirim sanırım. Sevgiler 😊

      Sil
  4. Kitabı sosyal medyada çok gördüm ama aforizmalardan oluştuğunu bilmiyordum. Belki de bu yüzden daha çok tercih ediliyordur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😁 farklı bir bakış açısı, tabiki olabilir

      Sil
  5. bu kitabını değil ama sanırım 1 ya da 2 kitabını okudum yazarın , çok ta bencil değildi sanki ya da hatırlamamak ne kötü :(

    YanıtlaSil