Kehanetler Kitabı - Aytunç Altındal


Araştırmacı yazar Aytunç Altındal'ı tv programlarında, özellikle illüminati benzeri gizemli açıklamalarıyla tanımıştım. Ancak ilk kez bir kitabını okudum. 

Türk İmparatorluğunun Yıkılışına Dair kehanetlerin bulunduğu kitap 1423 de doğduğu bilinen Bizanslı tarihçi Nicalous Chalcocondyles tarafından el yazması olarak yazılmış. Bu el yazmasında 17 kehanet ve 28 Osmanlı tablosu bulunmaktaymış. Kitap daha sonraları Fransızcaya çevrilmiş.

Yazarımızın kitabı edinme hikayesi de bir hayli ilginç. 1976 yılında, Zürih' de bir Yahudi-Mason' un el altından kitabı sattığını öğrenir ve yunanlı alıcılardan çok daha fazla para ödeyerek alır. Aytunç Altındal aslında geleceği Allah'tan başka kimsenin bilemeyeceği inancında olmasına rağmen o tarihteki öngörüleri merak eder. Ayrıca yazar havas ilmiyle kitapta geçen kehanetleri değerlendirme sürecinden geçirir.

Kehanetlerde geçen ve Osmanlı İmparatorluğunun içeriden çökeceği, sonrasında kurulan Türk imparatorluğunun 11. prensinin isminin 11 harfli olacağı (Abdullah Gül), 11. prens döneminde imparatorlukta büyük sarsıntılar yaşanacağı ve çökme sürecine gireceği öngörüleri birçok kişi tarafından hayretle karşılanmış.    



Yukarıda kitabın ilk figürünü görüyorsunuz. İşte buna benzer 16 tane daha figür, figürün epigramı, orijinal dildeki açıklaması ve Türkçe açıklaması bulunuyor. Bu figürden nasıl böyle bir açıklama çıkar konusunu anlayamasam da okurken zevk aldım.

İkinci bölümde ise Osmanlı tebaasının ve saray çalışanlarının kıyafetleri ve görevleri değerlendirilmiş.


Kitap içerik olarak günümüzden geriye bakıldığında sıradan gibi durabilir ancak yazıldığı dönem göz önüne alındığında oldukça etkileyici. Ayrıca okuru yormayan, sayfaları hızlıca çevireceğiniz bir kitap. Kehanet ve gizem meraklılarının severek okuyacağını düşünüyorum.

Hepinize bol kitaplı günler dilerim. 
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

7 yorum:

  1. Kitabı okumadım ama tv de Aytunç Altındal'ı dinlemiştim. Anlattıkları gerçekten ilginç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tartışma programlarının aranan adamı, kendini dinletmeyi çok iyi başarıyordu

      Sil
  2. İlginç bir kitap. Açıkçası merak uyandırdı. Paylaşım için teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumun için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  3. bir ara ben buna bakayım sayın özer ama hangi birine bakacağım bilmiyorum.... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) en çok istediğinden başla, kalbinin sesini dinle bence

      Sil
    2. Mailine bak bir arada özer

      Sil