Az Biraz Mutlu


Sanırım ilk kez Adam Silvia kitabı okudum. İsminden etkilenerek, kolay bir gençlik kitabı okuyacağım beklentisiyle kafa dağıtmak için başladım. 


Kurtulmak istediğiniz anılarınız mı var? Leteo Enstitüsünü arayın ve kötü hatırlarınızdan arının sloganıyla daha ilk sayfalarda içine çekiyor. Konudan habersiz okuru bilim kurgu romanı beklentisine düşürüyor. Aslında böyle bir kuruluş olsa ne güzel olurdu, paraya para demezdi hayali kurduruyor. Ama okudukça hayal kırıklığı artıyor.


Hikayedeki kahramanımız 16 yaşındaki Aaron Sato, gerçek mutluluğa ulaşmak için çabalıyor. Geçmişinde bilmediğimiz derin trajediler barındırıyor. Kız arkadaşıyla arası iyi olmasına rağmen Thomas'la tanışıp yakınlaştıkça farklı duygular yaşamaya başlıyor. Geçmişini hatırlamakla unutmak arasında gidip geliyor. 


Hikayenin ana konusunun LGBT olduğunu kitabın taa ortalarında anladım. Konudan bağımsız olarak anlatımı çok yüzeysel buldum. 

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

12 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. :)) kitabı okuduktan sonra fark ettim ben de. Dikkat böyle bir şey işte...

      Sil
  2. Bazı kitaplar böyle; ters köşe yapıyor ve bir şekilde hayal kırıklığına uğratıyor. Kapağa bakarak kitabı yargılamamayı ya da sempati beslememeyi öğrendim yıllar içinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Okumadan önce hiçbir kitap hakkında beklentiye girmeyeceksin kesinlikle...

      Sil
  3. Gerçekten insanın kötü hatıralarından arınması kadar güzel bir şey olamaz. Sürekli insanın zihnini bulandıran ve size o kötü günleri anımsatacak durumlarla karşılaşmak, insanı çok rahatsız eder. Bu olay bir nevi hafızalarımızda kalan kötü alanların olduğu yerleri formatlamak gibi bir şey. Böyle bir şeyi gerçekleştiren bir işletmenin çok paralar kazanacağı hususunda sizinle hemfikirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok parlak fikir gerçekten ama toplumu distopyaya sürükleme gibi bir riski de var...

      Sil
  4. Ergenlikte okunacak bir tarzda oluyor bu yazarın kitapları bende daha okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bu açıdan bakmamıştım. Haklısın aslında ergenlik dönemindekiler için etkileyici olabilir...

      Sil
  5. Affına sığınarak eppey güldüm ortalarında fark etme. Ben de benzer bir durum yaşamıştım. Başında ayıktım ama yine de ingilizcemi geliştirmek için öneri üzerine aldığım kitabın öyle çıkması sinirlerimi bozmuştu. :D

    Bu arada bu unutma işleri epey insanın ilgisini çekiyor. Nermin Yıldırım ın Unutma Dersleri de bu konu üzerine. Onunki böyle terapiyle sanki unutacak gibi sanıyorsun sonra ama başka şeylere çıkıyor işin sonu. İlginç kitaptı vesselam. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) bu kitapta ders olsun bana... Duymamıştım, bulursam okurum Nermin Yıldırım'ı da

      Sil