Ruhi Mücerret


Kim 100 yaşından daha fazla yaşamak ister ki? Elbette hayat güzel ve ölüm ürkütücü. Ama bu kadar uzun yaşamın da inanılmaz sancıları oluyor. Annenizin, babanızın, kardeşlerinizin ölüm acılarını teker teker yaşadığınız yetmiyormuş gibi sonra sıra tek tek çocuklarınıza geliyor. Arkadaşlarınızı ve dostlarınızı toprağın altına bırakıp yalnızlığınızla beraber eve dönüyorsunuz.

Ruhi Mücerret karakteri işte böyle bir adam. Ölmeyi unutmuş mu yoksa başaramamış mı belli değil. Uzun yaşamın sırrını barındıran dedelerin dedesi, kara mizahla dolu bir sürü şey anlatıyor. Hayatta kalan tek istiklal savaşı gazisi olarak katıldığı törenlerden, sanki bir başbakan edasıyla katılacağı, belki de katılması zorunlu resmi programlarından, onur konuğu olarak el üstünde tutulmasından hatta başbakanın herkesin içinde elini öpmesinden bahsediyor. Üstelik kendini yere göğe sığdıramayan avcı hikayeleri gibi de değil. Aksine biraz hüzün katıyor.

Ruhi Bey’in özel hayatı da karışık. Kendisinden 70 yaş küçük bir kadına âşık oluyor. Öyle gündüz kuşağındaki amcalar, teyzeler aklınıza gelmesin. Oldukça usturuplu ve farkındalık bilinciyle yaşıyor hislerini.

Murat Menteş'in 2013 yılında yayınlanan eseri aslında zihin kontrolü konusunda bilim kurgu öğeleri de içeriyor. Ama kara mizah dolu anlatım, acımtırak bir tebessümle Ruhi Mücerret'in hayatını odak noktasına çeviriyor. 

Okurunu yormayan ve doyuran bir kitap. Keyif alarak okudum.
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

17 yorum:

  1. Murat Menteş hiç okumadım bi okuyayım diyorum sonra vazgeciyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) neden? Çok güldürdün beni, sağ ol...

      Sil
  2. Hep okumaya niyetlendim. Bir türlü elime geçmedi.

    YanıtlaSil
  3. Keyif alarak okuduğum bir kitaptı aklımda öyle kalmış.

    YanıtlaSil
  4. Kitabın ismi çok ilgimi çekti. Hımm...Soyutlanmış,tecrit edilmiş ruh:)) Konusu da oldukça ilginçmiş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçeriği de ilginç. Biraz kalın ama akıp gidiyor...

      Sil
  5. Çok değişik bir anlatım var yazarın sahiden. Güldür Güldür'deki karakter buradan mı esinlenmiş acaba diye düşündüm. Kitap da gayet eğlenceliydi; ben de keyif alarak okumuştum.

    YanıtlaSil
  6. Ben de ilk kez okudum Murat Menteş'i... Umarım diğer kitapları da eğlencelidir...

    YanıtlaSil
  7. ilk defa görüyorum. Yazıya çok güzel aşlamışsınız. soruyu okuduktan sonra devamını okuma isteği uyanıyor

    YanıtlaSil
  8. Çok keyifle okuduğum bir kitap :)

    YanıtlaSil
  9. Başlamış bir türlü sonunu getirememiştim. Açık açık da beğenmemiştim. *-* Bir ara bir tekrar kendimi denemem lazım, yıllar geçti üzerinden sonuçta. "Ene kitaplığımda böyle bir şey vardı değil mi," dedirtti, hatırlatıcı oldu yorumun, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okur için kitapların zamanı oluyor. Ruhsal durumunuzla kitap örtüşmezse tad alamıyorsunuz. Sizi çok iyi anlıyorum :)

      Sil