Gerçek Özgürlük // Doğan CÜCELEOĞLU


Kitap hakkındaki fikirlerimi okumadan önce çocukca bir oyun oynamaya ne dersiniz? Evet dediniz değil mi :) Şimdi aklınından 1-9 arasında bir sayı tutun. Tuttuğunuz sayıyı 9 la çarpın. Elde ettiğiniz sayının basamaklarını toplayın. Yani 9 la çarpım sonucunda elde ettiğiniz sayıya ab diyelim, a+b=?. Çıkan sonucun ilk harfiyle bir ülke adı bulun. Ülkenin sondan 3. harfiyle de bir şehir. Şehrin baştan 2. harfiyle de bir hayvan bulun. Testimiz bitti, Sonuç için buraya tıklayın.

Önceki yazımda bahsettiğim okul müdüründen aldığım ikinci kitap. İlk kitap Hizmetkar Kim' e göre daha yoğun bir kişisel gelişim romanı. İşin hikaye kısmı özetle şöyle; Üniversite öğrencisi Timur kendisinden oldukça zengin Nesrin' e evlenme teklif eder ve reddedilir. Bu psikolojik çöküşle yolda yürürken emekli profesör Yakup Beyle karşılaşır. Ve bu kısa girişten sonraki romanın tamamı nerdeyse Timur ile Yakup Bey arasında geçen konuşmadan ibaret. Timur'un kendini bulma yolunda ilerlerken yaptığı sohbetler bazen sıkıcı bazen de yorucu ama hayatınıza renk katacak öğelerle dolu.

Bu arada test sonucunuzu tahmin ettiysem üzgünüm ama siz de bir kültür robotusunuz.... Yani siz de herkes gibi düşünüyor, muhtemelen herkes gibi yaşıyorsunuz. Ben söylemiyorum Doğan bey kitabında yazıyor.

Etkilendiyseniz hemen kitabı okumaya başlayabilirsiniz. Yok ya bu numaralar eskidi ben yemen bunları ya da ben daha önce duymuştum diyenlerdenseniz de okuyun kitabı. 

Son olarak yazımı okumayı başaran sabrınıza teşekkür ediyorum. Bol kitaplı günler hepinize... 



Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

10 yorum:

  1. Benimki aşırı ilgisiz çıktı; ama bu iyi bir şey galiba :) Demek ki herkes gibi düşünmüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) senden de beklenen budur, evet iyi bir şey. Kazandınız, saygılar :)

      Sil
  2. Kişisel gelişiyorum tarzı kitapları sevemedim gitti. Lakin test çok eğlenceliydi. Teşekkürler ⭐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakılırsa bende sevmiyordum, her insanın kendi dünyası farklıdır herkesi aynı şekilde motive etmek doğru değil diye düşünüyordum. Ama kitap müdürden geldi, okuma da göreyim :) Ben teşekkür ederim.

      Sil
  3. Doğan Cüceloğlu'nun zor kitaplarından biridir ,kutlarım . Fakat Cüceloğlu zor yazıyor ama zamanla bağımlı yapıyor , yakın zamanda başka bir kitabını daha okumanızı salık versem?

    YanıtlaSil
  4. Onlar benim kahramanım iyidir , beni bir hayli etkilemişti,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Eylem, ilk fırsatta kitabı bulmaya çalışacağım. Sevgiler

      Sil
  5. Yaaa benim aynısı çıktı ama :(

    YanıtlaSil