Bir Ömür Nasıl Yaşanır ?


Sorunun cevabı, İlber Ortaylı ile yapılan söyleşilerde aranmış. İnsan ömrü dolu dolu nasıl yaşanır, neleri yapar, neler dinler, neler okursa dolu olunurun peşinde koşulmuş.

İkiyüz küsür sayfalık kitap İlber Hocanın tv de izlediğim söyleşileri kadar geçmedi bana. Hatta bir çok yerinde irite oldum bile diyebilirim. Fazlasıyla İtalyan hayranlığı sezinledim. Her insanın yapamayacağı gezileri, siz gezseniz bile benim geçmişte aldığım lezzeti alamayacaksınız vurgusuyla sıraladığı gezilecek yerler listesi fazlasıyla akıl karıştırıcıydı. Hocanın hayatı öylesine kültür turizmiyle ve geçmişle doluydu ki, o gezilecek yerleri ve çıkarılacak sonuçları sıralarken, ben kendimi sanat tarihi dersindeymiş gibi hissettim. Üstelik her yeri 40 yıl öncesiyle kıyaslayarak bozuldukları imasında bulunması da içimi fazlasıyla kararttı.

Bunun yanında çok ama çok üst seviyede bir entelektüel kriteri var hocanın. Keşke olabilse öyle insanlar dedirtecek türden. Düşünsenize toplumun entelektüellerinin 15 yaşına geldiğinde, 2 tane yaşayan yabancı dil, 2 tane de ölmüş dil öğrenen, tiyatro izleyen ama izlerken sadece oyunun hikayesini değil tiyatro binasının mimarisini hatta mimarının hayatını bilen ve bu yapıyı dünyanın gelişmiş tiyatro binalarıyla kıyaslayabilen, dünya edebiyatına hakim, klasik müzik bilgisiyle donanmış insanlar olduğunu...

Hoca bir çok konuda etkileyici ama genç nesli fazlasıyla zorlayacak tavsiyelerde bulunmuş...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

6 yorum:

  1. bende bu gün aldım bu kitabı, olumsuz yorum görünce şaşırdım.

    YanıtlaSil
  2. Kitabı geçen ay okumuştum. Güzel bir kitap ama tavsiyeler herkes için geçerli olabilecek türden değil gibime geldi...

    YanıtlaSil
  3. Ama burası bir harika edebiyat ile ilgilendiğini bilmiyordum. Bir bilgi deposu olmuş burası. Resmen kaynak niteliğinde. Elimden gelen desteği vermeye hazırım. =) Bir edebiyatçı olarak faydamın dokunacağından emin olabilirsin . Abdullah Bey'e sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkür ederim, tabi ki desteğinizi de bekliyorum. sevgiler...

      Sil