Kız Kardeşin İçin Ne Kadar Dayanabilirsin?


Herkesin haklı olduğu bir anlaşmazlıkla karşılaştınız mı hiç? Hoca misali herkese haklısın deyip hiç bir çözüm üretememek. İşte öyle bir kitap Jodi Picoult'un kaleminden çıkan Kız Kardeşim İçin.

Kız çocuğunun akut lösemi olduğunu öğrenen bir aile çözüm arayışına giriyor. Aile bireylerinin kan uyumu tutmuyor. Ülke çapında donör bulunabilmesi için listeye girmeleri gerekiyor. Ancak kızları Kate'nin bunun için zamanı yok. Anne ve baba bir karar veriyor. Kate'e uyumlu yeni bir çocuk yapmak. Ve proje çocuk Anna dünyaya geliyor. Kate her rahatsızlandığında Anna göreve çağrılıyor. Her iki kardeş içinde inanılmaz sancılı bir süreç. Anna 13 yaşına geldiğinde artık donör olmak istemediğine karar vererek kimseden habersiz bir avukata başvuruyor.

Kitap boyunca her iki kızını da düşünmek zorunda kalan anne ve babanın, acı çeken Kate ve Anna'nın, olaya müdahil olan avukatın, aile danışmanının ve hakimin olaya bakışını okuyoruz. 

Ben kitabı zaten tavsiye edeceğim ama isterseniz bir de çok iyi yazılmış tanıtım bültenini okuyun. Sonrasında zaten 450 sayfalık kitabı okumaya karar vereceksiniz... 


Siz olsaydınız, ne yapardınız?
Anna hasta değil ama ön üç yaşına dek sayısız ameliyat, nakil ve operasyon geçirdi, iğneler vuruldu. Hepsi ablası Kate'in çocukluğundan beri yakasını bırakmayan lösemiyle mücadele edebilmesi için.
Kate ile tam doku uyumu olması için laboratuvar ortamında genleri özel olarak seçilen özel üretim bir çocuk olan Anna, ablasına ilik verebilmesi için dünyaya getirilmişti, rolünü ve hayatını hiç sorgulamadı… bugüne dek.
Şimdi ergenlik çağındaki çoğu genç gibi Anna da gerçekte kim olduğunu sorgulamaya başlıyor ve sonunda çoğu insan için akla getirmesi bile mümkün olmayan bir karar alıyor; ailesini paramparça edecek ve sevdiği ablası için belki de ölümcül sonuçlar doğurabilecek bir karar.
Anna proje çocuk olarak yaşamını sürdürmeyi kabul mu etmeli, yoksa kaderinin yönetimini eline mi almalı?
Hayat geride kurbanlar bırakacak kadar değerli mi?
Sevgi nerede başlar ve hangi noktada nefrete dönüşür?
Çok önemli etik tartışmaları körükleyen kışkırtıcı bir roman olan Kız Kardeşim İçin, bir ailenin ne pahasına olursa olsun verdiği hayatta kalma mücadelesini ve ibret alınacak bir ahlak öyküsünü anlatıyor.


Sevgiyle kalın... 
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

14 yorum:

  1. Adını duymuştum ama konusundan haberdar değildim. Okuru iki kardeş için de üzecekmiş gibi duruyor kitap. Teşekkürler öneriniz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle çok güzel özetledin gerçekten :)

      Sil
  2. Enteresan, okurum ben bunu... Son postumda siz de varsınız bir bakın derim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım. Çok güzel anlatmışsın filmi...
      Bence bu kitabı da seveceksin :)

      Sil
  3. Hiç bir anne böyle bir durumda kalmasın,dilerim.Sanırım ikinci çocuğun durumuna daha çok üzüldüm. Ne karar verirse versin,ablasına yardım etse de etmese de, ikisinde de hep vicdan azabı çekebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romanın duygusu da bu zaten. Ailedeki tüm bireyler çaresizlik içinde...

      Sil
  4. Ya ben yetişemiyorum, o kadar çok kitap var ki sırada bekleyen, okumam gerek dediğim. Bak şimdi bu kitabı da çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  5. yazarın kitapları çok güzel, okuduklarım arasında en çok etkilendiğim bu olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanı arafta bıraktığı için bu kadar etkili bence

      Sil
  6. Gerçekten değişik bir kitap. Listeme aldım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil