Peri Gazozu - Ercan Kesal



Daha öncesinden adını sanını duymadığım bir kitaptı Peri Gazozu. Yazar ya da kitabın popüler kültür tarafından pohpohlanmamasından olsa gerek beklentisiz bir dinginlikle başladım kitaba. Ve kitap bittikten sonraki merakımla araştırdım yazarı. Bir de ne göreyim. Doktorluk, yazarlık, tiyatro oyunculuğu ve Hükümet Kadın' daki belediye reisliği...

Yazar Ercan Kesal, kitabı babası Peri Gazozlarının sahibi Gazozcu Mevlüt' ün anısına yazmış. Yani kitap adını buradan alıyor.  Yazarın yazdıklarını izlettirmek gibi daha önce hiç karşılaşmadığım bir hedefi var. Ve betimlemeleriyle de bu konuda çok başarılı.

Bir adam hayal edin sevgili okur. Lise çağlarına kadar Nevşehir' de ülkücü olarak yetişsin. Üniversite hayatında ve sonrasında ise solcu. Öğrenim bittikten sonra da küçük yerleşim birimlerinde doktor. İşte bu hayat serüveninde yaşadıklarını kendince kategorilere ayırarak okuyucusuna izlettirmiş. Hikayelerse çok bizden. Mesela bir yerde töre gereği abisi tarafından ölüme götürülen çocuk yaştaki kızın yaşadıklarını okurken, o abiyi hatta aileyi oracıkta gırtlaklayıveresiniz geliyor. Başka bir yerde ise çocuğunun aşısını yaptıramadığı için cenazesine sarılan babayı okurken içiniz parçalanıyor.  

Kitapta yer alan öyküler kısacık. Ara ara elinize alıp okuyabileceğiniz türden ve okuyucusunu sıkmıyor. Anlatım dili de oldukça akıcı. 

Okuyun, çok şey kazanacaksınız.
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

18 yorum:

  1. Kitaptan öğreneceğim şeyler olduğunu düşünüyorum.Not aldım kitabı :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıkçı sağlıkçının halinden anlar. Sizin kitabı daha iyi anlayabileceğinizi düşünüyorum. Sevgiler :)

      Sil
  2. Çok ilgimi çekti okuyacağım inşallah ⭐

    YanıtlaSil
  3. Bu kitaplar karşılaşıyorum ara sıra ancak hiç merak edip konusunu falan araştırmamıştım. Keyifle okuyabileceğim bir kitap gibi duruyor :)

    YanıtlaSil
  4. Kitap güzel ama o kadar çok okunucak var ki hangi birisini hangi arada tanıtamadıklarımda Cabası :))) İnşallah hepsini okuyacağız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı sorun bende de var, liste yapıp öyle kitap almak lazım sanırım :)

      Sil
  5. Nokta atışında gördüm bak yine :) Yazsam bir yerde kaybederim en iyisi yavaş yavaş okuyup yeni gelenleride bir kenara gerisi Bilinmezlik....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) güzel olanı nokta atışında tavsiye ediyorum. Bu arada lontano neymiş öyle ya kitapçı uçuk bi fiyat söyledi.

      Sil
  6. Olucak o kadar her güzel kitabın bir fiyatı olmalı dimi :)) Olmadı bu kısmı yayınlama yorumda gözükmesin. Korsan al 10 veya 15 tl ye bulursun ses etme Korsana hayır :))) Grange tüm kitapları 20 üstüdür. Samed behrengiyi al onlar uygun oluyor İnternette yokmu bende bakıyım bir dur ...

    YanıtlaSil
  7. İdefix Düşmüş oraya bak Eskilerden başla Leyleklerin Uçuşundan başla Lontana daha sert bazı bölümleri Argo ve başka durumlarda mevcut belki şoklama olabilirsin.. Leyleklerin uçuşundan başlarsan yazarı zaman içinde anlarsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pratik zeka böyle bişey işte, teşekkür ederim çözüm önerilerin için. Ama iyice merak ettin lontano yu, ondan başlayacam 😆

      Sil
  8. beğenmeniz ne güzel :D popüler ama hakkıyla popüler olan nadir kitaplardan diye düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki büyük bir dertten kurtulmuş gibisin, seni böyle neşeli görmek ne güzel :))

      Sil
  9. Gerçekten mi , enteresan , hiç öyle bir derdim yok oysaki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok ben hissederim. Neyse önemli değil sen neşeli ol da :))

      Sil