İçimizde Bir Yer // Ahmet Altan



İçimizde Bir Yer Ahmet Altan' ın aşkı, ayrılığı birazda cinselliği katarak yorumladığı denemelerinden oluşan kitabı. Akıcı, insanı yormayan bir dile sahip. Bir çok yazara ve hikayesine atıfta bulunuyor. Alıntılama yaptığı hikayelerde ilginç ve merak uyandırıcı. Öyle ki bu kadar geniş yelpazede örneklemede bulunabilen birinin yazdıkları elbette okunur havası oluşturuyor.   

Yazar kitabın bir çok bölümünde yaratıcıya Tanrı diye hitap ediyor, Üstün yetenekleri ve gücü olan bir canlıyla konuşmaya çalışıyor sanki. Onu ve yaptıklarını irdelemekten çekinmiyor. Hristiyan inancındaki doğan tüm çocukların günahkar doğması gibi tüm insanlığın içinde bir yere yalnızlık yerleştirdiğine inanıyor. Nasıl ki dünyaya gelen insan günahkar doğmaya mahkumsa insanda ne yaparsa yapsın bu yalnızlıktan kurtulamayacaktır kanıksatmaya çalışıyor.   

Hayalindeki tanrıyı neden-sonuç ilişkisiyle sorgulayan yazar kitabının sonunda ise ondan af diliyor.
Hazreti Musa gibi Tanrıyla konuşmak isterdim.
"Gençleri affet derdim ona.
Sonra usulca eklerdim.
"Beni de affet"
"Affedememi affet benim"
Keyifli okumalar... 
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder