Okunması Gereken Kitaplar Listesinden Kült Bir Kitap: Madde 22


İşte böyle başladı tüm hikaye. Amerikalı savaş pilotu Joseph Heller'in deneyimlerinden yola çıkarak savaşın saçmalığı üzerine kurguladığı ve mutlaka okunması gereken bir kitapmış Madde 22. Yazar 1953 yılında yazmaya başladığı romanı 1961 yılında yayımlamış. 2016 yılında da 50. yıl edisyonu yapılmış. Hayatta tutunmanıza yardımcı olacak kadar da etkili bir esermiş... 

Ama olmadı. Sarmadı. Tam 618 sayfa boyunca madde 22'nin saçmalığı ve savaştaki kirli çıkar ilişkileri dışında bir albesini bulamadım. Bu kısımda toplasan 50 sayfayı geçmez. 

Madde 22: Eğer biri tehlikeli savaş uçuşlarını yapmaya gönüllüyse aklını kaybettiği düşünülür ama görevlere katılmak istemediğini belirten resmi bir başvuruda bulunursa delirmediği ortaya çıkar ve böylece görevine devam etmek zorunda kalır

Geriye kalan kısımlarda kısa kısa bölümler halinde roman kahramanlarını irdeledik. Savaş subaylarının yükselme ve birbirlerinin önünü kesme çabalarını okuduk. Neden savaştığını bilmeyen adamların görevi bitirip kaçma gayretine şahit olduk. Savaşmak istemeyenlerin hasta numarasıyla hastaneye kaçışına acıdık. 

Beklediğimi bulamama rağmen kitabı bitirme inadım, kitabı sündürdükçe sündürdü. Romanda savaşan askerlerle birlikte bende bunaldım. Kitap bittiğindeyse kocaman bir ohhh çektim.

Son söz olarak benim içselleştiremediğim kitabı bir de bu blogun eleştirisinden okumanızı tavsiye ederim. Kitabı çok güzel anlamış, anlatmış ve tavsiye etmiş.

Sevgiyle kalın...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

9 yorum:

  1. Nereden temin edebiliriz kitabı? Tükenmiş görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pdf olarak okudum. Eger gercekten okuma azminiz varsa gönderebilirim

      Sil
    2. Teşekkür ederim bir bakayım netten sahaflara, bulamazsam haber ederim :) Evet oldukça ilgimi çekti kitap.

      Sil
    3. Bu arada detaylı baktım da eganba’da varmış kitap.

      Sil
    4. Keyifli okumalar. Yorumunu merak ediyorum. Hadi bakalım :))

      Sil
  2. Twitterda yer alan isyan twitlerinden sonra bu kitabı okuyup okumamak arasında gidip geliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ben bayılıyordum az daha ama sen başarabilirsin. İnanıyorum sana

      Sil
  3. Adini ilk duydum ama yorumuna göre çok da büyük kayıp degil:))

    YanıtlaSil