Westworld


Yakışıklı çocuk ve güzel kız etrafında çeşitlendirilmiş aşk dizilerinden sıkılanlar, farklı bir arayış içinde olanlar ve bilim kurgu severler doğru adrestesiniz.  İzlemekten zevk duyacağınız dizinin adı Westworld.

Westworld, batı dünyası anlamına geliyor. Aslında 1973 yılında bilim kurgu dalında film olarak yayımlanmış, sonra bir kaç kez dizi olarak denemiş ama tutmamış. Ekim 2016' dan itibaren HBO kanalında yayımlandıktan sonra izleyicinin dikkatini çekmeyi başarmış. İlk sezon 10 bölümden oluşuyor ve her bölüm yaklaşık 1 saatten oluşuyor. 2. sezonun ise 2018'de yayımlanması planlanıyor.


Dizi yapay zeka üzerinde çalışan bir şirketin insanlara sınırsız özgürlük sunması üzerine kurgulanmış. Şirket, yapay zekaya sahip ürettiği insan ve hayvan şeklindeki robotlarla vahşi batı benzeri sanal gerçeklik oluşturur. Robotlar tavır, davranış ve olaylara verdikleri tepkilerle insandan ayırt edilemez. Gerçek dünyanın zenginleri ise ödedikleri ücret karşılığında vahşi batıya konuk olurlar. Sınırsız özgürlükle istedikleri canlıya istediklerini yapabilirler.


Şirket zamanla daha çok kazanmak için sanal gerçeklik içindeki robotları her müşterisi için kullanmaya başlar. Yani şeklen kadına benzettiği robotun zeka, sinirlilik gibi temel özelliklerini belirledikten sonra ona bir rol belirler. Temel karakteristik özellikleri belirlenen bu robot, şirketin belirlediği her senaryoda kullanılır. Böylece şirket, robotun yazılımını tamamen yenilemek yerine hafızasını silerek ona yeni rol belirler.  Böylece bir olayda ev kadını olan robot farklı bir olay kurgusunda fahişe rolüne atanır. Ancak bu süreç tekrarlandıkça bazı robotlar silinen geçmişlerini hatırlamaya başlar.


Dizi, bilim kurgu türünde olmasına rağmen oldukça gerçekçi. Mesela birden canavara dönüşen insan robotlarla karşılaşmıyorsunuz. Aslında dikkatli bir izleyiciyseniz paralel evrenin nasıl olabileceği veya yaşamsal tecrübelere dayanan konularda da çıkarımlarda bulunabilirsiniz.

Dizi konusunun yanında sergilenen oyunculuklarla da fazlasıyla dikkatimi çekti. Özellikle oyuncuların duygu geçişleri çok etkileyici. Spoiller vermemek için kaçındığım bir sürü sürprizle dolu.

Yabancı dizi izlemeyi sevenlerdenseniz listenizin ilk sırasına almalısınız.

Keyifli seyirler dilerim.
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

11 yorum:

  1. Diziyi soluksuz izledim. Bilim kurgu severler için çekilmiş en güzel dizilerden biri olabilir. 2. sezonunun başlamasını iple çekiyorum. Ayrıca Anthony Hopkins'i de çok severim. Onu yeniden ekranlarda görmek beni mutlu etti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anthony Hopkins müthiş, son bölümlere doğru hayran oldum adama :) Uzun zamandır bu kadar zekice bir film izlememiştim.

      Sil
  2. güzel kız ve yakışıklı oğlandan bıkkınlık geldi zaten

    YanıtlaSil
  3. Çok sevilen bir dizi, oğlum önermişti bana da. sanırım bir veya 2 bölüm izledim ama sevemedim nedense. hem yabancı dizileri hem de bilimkurguyu seviyorum ama bu bana hitap etmedi:( keyifli izlemeler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmayın Gül hanım, sevilmez mi bu dizi ya 😆

      Sil
  4. Enteresan bir diziymiş, not alıyorum :))

    YanıtlaSil
  5. İlk sezonun çoğunu izledim ama bitiremedim. Tekrar düşürdün aklıma. Sevmiştim güzel ve gerçekçiydi. Bu arada bloguma bıraktığın yorumu yanlışlıkla sildim :)

    YanıtlaSil