Hastalık Hastası - Moliere


Gerçek adı Jean-Baptiste Poquelin olan Moliere, zamanının en sivri dilli yazarlarındanmış. O dönem de yazarlar halkı güldürmeye odaklanırken, Moliere sözünü budaktan esirgemeden doğrudan eleştiriveriyormuş en kallavi meslek gruplarını. Buna benzer övgülerle donatılmış internet. Gerçekten öyle midir yoksa ölmüş adamın arkasından yazılan kahramanlık destanı mıdır bilemem. Ama konu Hastalık Hastası özeline indirgenirse, Moliere hakikaten zekasıyla adam döven yazarlardanmış derim.


Hastalık Hastası üç perdeden oluşan bir oyunmuş aslında ama ben izlemedim. Okumalarıma ara verdiğim bir dönemde ince olması ve kolay okunabileceği düşüncesiyle sarıldım esere. Siz de benim gibi okuyamama hastalığına tutulmuşsanız başlangıç kitabınız olabilir diye aktarıyorum bu dipnotu. Neyse... Eser Argan isimli hastalık hastası zengin bir adamı konu alıyor. Adamı hasta olduğuna inandırarak onu sömüren bir doktor, bir eczacı, onu aslında sevmeyen servet avcısı bir eş, onu korumaya çalışan sivri dilli hizmetçi ve yine onu seven kızı etrafında dönüyor olaylar ağırlıklı olarak. 

Diyalogları okurken kimi zaman Argan'a acıyarak güldüm, kimi zaman hizmetçinin uyanıklığına oh olsun çektim. Hele hele doktorların yerden yere vurulduğu bölümde içimin yağları eridi. Yok öyle zengine ayrı fakire ayrı muamele...

Olayın bir de acı yanı var. Bu eser Moliere'nin son eseriymiş ve bu eserdeki Argan rolünü oynarken ağzından kan gelmesine rağmen oyununu tamamlamış. Gizlediği verem hastalığı onu oyunun tam ortasında yakalamış. Ancak oyundan sonra kurtarılamamış. 

Son söz olarak bu eseri keyifle okuyacağınıza inanıyorum. Sevgiyle ve sağlıkla kalın...

Arka kapak...
Klasisizmin temsilcilerinden olan Moliere, Fransız edebiyatının en büyük komedi yazarıdır.

Oyunları bir çok dile çevrilmiş, dünyanın çeşitli ülkerinde defalarca oynanmıştır.

Hastalık Hastası isimli komedisinde yazar; varsıl bir "kuruntu hastası" nın saflık ve budalalığının sömürülmesi konusunu işliyor.



Sayfa Sayısı: 110
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

10 yorum:

  1. Bitiş çok hazin olmuş. Okumak istiyorum bu eseri, tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir eser. Yazarın sonu da hazin olmuş. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Moliere'nin eserlerindeki kara mizah, yaşamın tadı tuzu.
    İnsan kendisi hastayken nasıl böyle bir kitap yazar o da yaşamın farklı tınısı:)

    YanıtlaSil
  4. Moliere müthiş bir yazar. Bu eserini okumuştum yeniden anımsamış oldum teşekkürler Tiyatroda da izlemek isterim bir gün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moliere okumaya devam edin olarak anladım yorumunuzu :)

      Sil
  5. Hep okumayı düşündüğüm bir oyundu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil