2021'e girerken


İncittin bizi 2020. Hakkında ne söylesek boş. Aslında gelişin 2019’un sonundan belliydi. Avusturalya 5000 deveyi katletti sonrasında aynı kıtada birçok can ve mal kaybına sebep olan ve 6 ay süren orman yangını yaşandı. Peşi sıra gelen depremler, çığ felaketleri derken korona belası. Yaşamayı bıraktık hayatta kalmaya çalışıyoruz artık. Psikolojiler alt üst. 

Psikoloji demişken yıllık psikolojik durum grafiğim de aslında bloğumdan çok net anlaşılıyor. Akıp giden zaman kısmına bakıldığında normal seviyede başlayan paylaşımlar senenin ortalarına doğru artan stres seviyesiyle birlikte düştükçe düşmüş. Öyle bir içine kapanıklık işte. Sonra bakmışım ki bitecek gibi değil sarılmışım tekrar kitaplara. Arap atı gibi sonradan açılmışım ama yılbaşında amaçlanan seviyeye ulaşmak nerde? 

Hedef deyince geriye dönüp baktığımda baya havalıymışım ha diyorum. Öyle kendime günlük ödev vermem havaları, yok okuduğum kelimelerin altını çizerek ve sindirerek okumak istiyorumlar, yok kitap listesi oluşturmam canım o dönem ne isterse onu okurumlar falan. Noldu Abdullah, olmadı mı? 

Olmadı, olmuyor. Bu sene ödev veriyorum kendime. Küçük küçük ilerlemek üzere planlar oluşturuyorum. Çünkü yapılan bir araştırmaya göre (muhtemelen İsveçli bilim adamları yapmıştır) yılbaşında gaza gelinerek yapılan hedefler ortalama 19 Ocak’a kadar yapılıyormuş. Hadi bakalım. Ömrümüz varsa 2022’de de buradayız. 

Son söz olarak, yazıyı sonuna kadar sabırla okumayı başaran değerli arkadaşım, sevdiklerinle beraber mutlu, huzurlu, sağlıklı ve bol kazançlı bir yıl geçirmeni diliyorum. Sevgiyle kalın…
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

18 yorum:

  1. yeni yılınız 2020 den güzel olsun.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    2021 yılının umutlarımızın yılı olmasını diler, yeni yılınızı kutlarım. Yazınızda, "2022'de de buradayız." derken kastettiğiniz yıl 2021 miydi, yoksa gerçekten 2022 miydi?
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep abi. Mutlu yıllar...

      2020 yılına hedef belirlemeden girmiştim ve yıl sonunu beklediğimden kötü bitirdim. Bundan ders çıkararak 2021 yılına hedefler belirleyerek giriyorum. Hedeflerime ulaşıp ulaşamadığımı da 2022 de anlayacağım demek istemiştim

      Saygılar

      Sil
  3. Hedeflerinizi gerçekleştirdiğiniz güzel günler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Işın hep beraber inşallah

      Sil
  4. ilk paragraf bütün 2020 nin özeti. Hala nasıl hayatta kalmayı başarıyoruz diye düşünüyorum... Kafaya takmayan birileri de elbette. Onları her yerde görebiliriz ama biz kafaya takanlar için çok zor bir yıldı. İşte her şeyin yavrusu güzeldir derler ya. Bir umuttur yaşamak, yeni yıl yavru bir bebek gibi. Sonuçta yeni 2020 ajandasını kapattık, yeni ajandalar, yeni takvimler hepsi 2021 e endekslendi belki de insanlar bundan dolayı umutlar besliyordur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Aslında değişen sadece sayılar olsa da yeni planlar yaptırıyor insana... Mutlu yıllar

      Sil
  5. Yeni yılınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  6. O zaman önümüzdeki şu 19 günü atlatmaya bakacağız öncelikle :D 2020 için koyduğum hedefleri mazur görüyorum ben. Birçok felakete tanık olduk, hem fiziksel hem de ruhen yıprandığımız için bir kereliğe mahsus affedeceğim kendimi :D Ama 2021'de herhangi bir sağlık problemi yaşamadığım sürece hedeflerime sadık kalmayı planlıyorum. Umarım hepimiz için mutlu, huzurlu, verimli bir yıl olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bu ayın 19'unu geçmek çok önemli... Motivasyonu kaybetmek yok.

      Güzel dileklerin için de teşekkür ederim. Mutlu yıllar

      Sil
  7. Herşeye rağmen umudu canlı tutalım. Mutlu yıllar ☺️

    YanıtlaSil
  8. Bu sene hepimiz içimize kapandık, psikolojiler nasıl düzelecek bakalım... Bazen endişelendiğim konular hakkında endişelenmem üzerine bile endişeleniyorum. :D Karışık bir cümle oldu bence durumu açıklıyor :D
    İyi yıllar :))

    YanıtlaSil
  9. 2020 gerçekten farklı bir yıl oldu herkes için..., bu hedeflerin sadece 19 Ocak'a kadar ilerleye bilmesini ise sadece "komik" olarak değerlendirebiliyorum. Yılbaşında yapılan hedeflerin yıl sonuna kadar uygulayabilmesi temennisi ile... kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala azimle devam ediyorum hedeflerimin peşinden. Umarım pes etmem.

      Teşekkür ederim

      Sil