Geçmişten Bir Akıl Hastanesi


Ratched 2020 yılı, Cinayet, Dram, Gizem, Suç türünde ABD yapımı bir Netfilix dizisi. İlk sezon için 8 bölüm ve her bölüm ortalama 50 dakikadan oluşuyor. Ayrıca dizi ikinci sezon onayını da almış. Dizi aslında Ken Kesey’nin 1962’de yazdığı ‘One Flew Over the Cuckoo’s Nest’ romanındaki hemşire Mildred Ratched karakterinin hikayesi. 1975 yılında dilimize Guguk Kuşu olarak çevrilen filmi de yapılmış ve olaylar 1940'lı yıllarda geçiyor. 



Hikaye travmatik bir çocukluk geçiren Mildred Ratched'in akıl hastanesinden sonra idama mahkûm edilmesi kesin gözüyle bakılan üvey kardeşini kurtarma mücadelesini anlatıyor. Ratched önce kendisini hemşire olarak hastaneye kabul ettiriyor ve yapılan ilginç deneylere tanıklık ediyor. Sonrasında karşısına çıkan tüm engelleri usta bir şeytanilikle bertaraf etmeye başlıyor.



Başroldeki Sarah Paulson'u ilk kez izledim ve hayran kaldım. Donuk bakışları ve soğuk kanlılığına bittim. Sharon Stone'yi izlemekte ayrı bir zevkti. Hikayenin gücü ve oyuncuların performansının yanında dönemin araçları, kıyafetleri ve dekorlarının etkileyiciliği dizinin seyir zevkini inanılmaz artırmış. 



Beklentiyi fazla yükselttiğimin farkındayım ama ben diziyi çok beğendim. Özellikle dönem dizisi ve gerilim severler kaçırmasın.
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

11 yorum:

  1. izlenecekler arasına aldım sağolun tanıtım için.

    YanıtlaSil
  2. Hadi bakalım izleyebilecek misin merak ettim 🙂

    YanıtlaSil
  3. Guguk Kuşu'nda o hemşireye çok ayar olmuştum :) Öneri için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. American Horror Story'nin yaratıcısının bu dizide de parmağı var Sarah Paulson orada da oynamıştı. AHS ile benzerdir diye pek yaklaşmamıştım diziye ama ilgi çekici duruyor mekanlar, giysiler falan. Teşekkürle yazı için... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amerikan Horror Story'i izlememiştim Sarah Paulson u da ilk kez seyrettim. Bu nedenle yorumunu çok anlamadım ama mutlu oldum 😄

      Sil
    2. Afedersiniz. Yorumumu hemen düzeltiyorum. :) Ryan Murphy bu dizinin iki bölümünde yönetmenlik yapmış. AHS'de de dizinin senaristiydi. Sarah Paulson da orada oynuyordu. Bunlardan dolayı iziyi ilk gördüğümde AHS ile benzerdir diye düşünmüştüm. Ancak sizin yazınızla ilgimi çekti.

      Sil
    3. Hmmm... AHS'yi izlemem şart oldu artık :))

      Sil
  5. Merak ediyordum şimdi baktığım dizi bitince izleyeyim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım... Ben de iyi bir izleyici olarak senin dizi hakkındaki yorumunu merak ediyorum 🤔

      Sil