Otomatik Portakal


Etik değerlerin olmadığı, neredeyse herkesin kendi çıkarı doğrultusunda hareket ettiği bir şehir hayal edin. Sonra da bu şehrin içine aklınıza gelebilecek her kötülüğü yapabilecek bir çete koyun...


Yazar Anthony Burgess böyle bir şehri 172 sayfalık romanında anlatmış. Liderleri Alex olan 15 yaşlarında 4 kişilik çeteyle beraber yola çıkarmış okuru. Çetenin iğrenç eylemlerini bir kefeye koyarken ihtiyarların çıkarcı vurdumduymazlığını diğer kefeye bırakmış. İhanetler, cezalar ve denek hayvanına dönüştürülen mahkum üzerinden ıslah etmeye çalışmış bireyi. Son olarak da insanların kötüyü seçme hakları elinden alınsaydı daha doğrusu özgür bir birey olmaları engellenseydi nasıl olurdu? sorusunu bırakmış okurun kucağına. Neresinden tutarsanız tutun, ne tarafa çekerseniz çekin distopya... 


Herkesin kendi çıkarını düşündüğü bir toplumda nelerin yaşanabileceğini yaşayarak kanıksamış olmalıyız artık. Yine de kavganın tam ortasında olmak yaşadıklarımızı anlamamızı engelliyor olabilir. Okuyalım...

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

14 yorum:

  1. Anthony Burgers hayatının bir kısmını tümörlü olduğunu zannederek geçiriyor. Bu arada da para kazanmak için birşeyler yazıyor. Sonrasında ise hastalığının olmadığını öğrenir.Ama artık büyük bir yazardır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok garip hiç duymamıştım. Ne kadar güzel ve ilginç bir bilgi paylaşmışsın. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Aaaa çok ilginç bir.konu hiç tanıdık degil:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Bize uzak konuları da okumak lazım değil mi :)

      Sil
  3. Kitabını okumadım ama filmi çok güzeldi. Distopya türünü gelen olarak beğeniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izlemediğim için bir şey söyleyemiyorum ama kitabı da okumalısın bence... Distopya türünü ben de seviyorum. Ufku açılıyor insanın...

      Sil
  4. Bu ara bu kitap ilginç bir şekilde karşıma çıkıp duruyor. Bu yazı artık son noktaydı okumalıyım :D

    YanıtlaSil
  5. Hem kitaptan hem de filmden çok etkilenmiştim. Tabi biraz kasvetliydi kitap. Nedense böyle kitaplar okuduğumda bir müddet etkisinde kalıyorum.
    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi akşamlar...
      Etkisinde kaldığımız kitapları seçebilmekte ayrı bir şans olmalı. Keşke her okuduğumuzdan etkilensek.

      Sil
    2. O zamanda farklı kitapların farkına varamazdik...

      Sil
  6. Okuduğumda etkilendiğim bir kitaptı. Biraz kasvete sürüklese de beni okunmalı kitaplar listesinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Distopyaların kasvetle okuru aydınlatmasıdır belki de güzel olmalarının sebebi... Ben seviyorum bu kasveti.

      Sil