Corona Günlerinde Covid19 Olmak


Her on dakikada bir dezenfektan banyosu yapsam da kaçamadım sevgili okur. Aslında ilk belirtilerini iki hafta kadar önce hissetmeye başlamıştım. Yoğun eklem ağrıları ve halsizlik eşliğinde hafif öksürük başlamıştı. Bendeki belirtiler çevremdeki bir çok kişide de vardı ve kimsede yüksek ateş yoktu. Kabullenmek istemiyorduk.


Geçen hafta ise ev halkından birinin tat ve koku hissini kaybetmesiyle şok yaşadık. Limon kayış gibi, kolonya, nane, kekik kokmuyor, viks bile özelliğini kaybetmiş. İki gün sonra test sonucu pozitif olunca bir tahlilde benim yaptırmam farz oldu. Sürüntü verme, rapor alma filan derken iki gün sonra benimki de pozitif geldi.  Bu arada benim halsizlik ve eklem ağrıları neredeyse bitmek üzereydi. Ama verilen zatürre ilacını kullanmadan olmazdı. Kullanmaya başladıktan sonra hoppala bir daha başladı halsizlik ve ishal. Hafif öksürük zaten konudan bağımsız yoluna devam ediyordu ki bu her sene mevsim geçişlerinde uzun süre yaşadığım şeydi. Doğal olarak bolca ılık su içip dinlenmek gerekiyordu.


Karantina döneminde canın istediği zaman yatma, uykunu aldığında kalma olayı da tam benlikmiş. Hiç mi hiç sıkılmadım. Okunacak o kadar kitap varken ve bu sene kötü bir okuma performansı sergilerken sıkılmakta neymiş. Ama artık geçen on iki gün sonrasında ev halkı olarak kendimizi gayet iyi hissediyoruz ve tekrar iş başına dönüyoruz. 


Son söz olarak anladığım kadarıyla bir çok insan farkında olmadan bu hastalığı taşıyor. Özellikle belirti göstermeyenlerin de aramızda olduğunu düşününce konu daha da ciddileşiyor. Bu nedenle korunma tedbirlerinin yanında bol sıvı tüketip yorgun düşmemeye dikkat edin. 


Dip Not: Özellikle aile hekimliğinden neredeyse her gün arayıp kontrol eden sağlık çalışanına teşekkür ediyorum. Hakkınız ödenmez.

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

30 yorum:

  1. Geçmiş olsun. En azından ayakta geçirmişsiniz. Bir daha yakalamaz umarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. En kısa zamanda bu beladan kurtuluruz umarım. Hem psikolojimizden hem sağlığımızdan oluyoruz

      Sil
  2. Geçmiş olsun.Bazen herbirimiz bunu geçireceğiz diye düşünüyorum,önlem vs olsa bile ya da dediğiniz gibi bilmeden olup bitecek her şey.Tuhaf durum,vatandaşın yaptıkları da her gün ekranlarda,bu denli halay ve parti sever miydik yoksa yeni mi baş gösterdi bu sevgimiz sahiden tuhaf.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yaptığım iş dolayısıyla zaten riskli gruptaydım ve elimden geldiğince dikkat etmeye çalışmıştım. Buna rağmen eninde sonunda yakalanacağımı hissediyordum. Tüm gayretimiz ne kadar geç yakalanırsak o kadar iyi olacağı düşüncesiyleydi. Bu süreçte vatandaşın umursamazlığı ise anlaşılır gibi değil. Sebebi bilinçsizlik mi yoksa bencillik mi karar veremiyorum.

      Sil
  3. Geçmiş olsun. Kolay geçirmeniz sevindirici.

    YanıtlaSil
  4. Çooook geçmiş gitmiş olsun Abdullah Bey.

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsun, bu şekilde atlatmış olmanız sevindirici.

    YanıtlaSil
  6. Geçmiş olsun. Yine de tedbiri elden bırakmamakta fayda var, tekrar yakalanma riski olup olmadığına dair kesin bilgi yok sanıyorum ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle... İlk üç ay için tekrar yakalanma riski düşükmüş ama sonrasında yine aynı..

      Teşekkür ederim

      Sil
  7. Çok geçmiş olsunn! İyi olduğuna sevindim. En azından sosyal medyada yayınlanan videolardaki gibi kötü değilmişsin anladığım kadarıyla. Bol sıvı ve yanına zencefilli limon bal karıştır hüplet. Çok iyi gelir. Umarım herkes covid olursa en azından hafif bir şekilde atlatır. Tek umudum bu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fatma... Zencefil bal ve limon takviyesi yaptım faydasını da gördüm.

      Sil
  8. Geçmiş- gitmiş olsun. Bir daha yakınınıza dahi uğramasın...

    YanıtlaSil
  9. Rahatlatıcı olmuş yazı, içimizden birinin böyle hafif geçirip bunu yazması bana iyi geldi.

    Sağlık çalışanını zikretmen ne hoş bir ayrıntı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık çalışanları özellikle bu süreçte çok zor bir görev yapıyor. Bir de işini hakkı ile yapan insanları görünce daha da mutlu oluyorsun. Bahsetmeden geçemezdim.

      Seni rahatlatabildiysem de ne mutlu bana. Umarım hiç yakalanmazsınız

      Sil
  10. Çok geçmiş olsun 💐

    YanıtlaSil