Teknolojinin Yeraltı Dünyası - StartUp

Bir kaç yıl öncesine kadar herkesin dikkatini çeken dijital para birimleri furyası vardı. Bitcoin olarak duyulsa da bilinmeyen bir çok alt para birimi ile ortaya çıkmıştı. Parayı devletlerin kontrolünden çıkarmayı amaçlayan bu teknolojik atılım, yeraltı dünyasına da yeni bir seçenek sunmuştu. Ah bir mucize olsa da parayı bulsam sevdalılarının gözlerinin büyümesine neden olmuş hatta çiftlik işletmek için para toplayan milli tosuncuğumuzun da yeni bir sektöre açılım yapmasını sağlamıştı.


StartUp "Yaratıcı teknolojik fikirlerin yanlış kişiler tarafından finanse edilmesi sonucunda ortaya çıkabilecek suçları ve tehlikeleri anlatacak." sloganıyla, tam da kripto para birimlerinin sükse yaptığı 2016 yılında izleyicisiyle buluşmuş. Dizi benim de ilk kez duyduğum Crackle (Netfilix gibi  bir platform) platformunda yayımlanmış ama tabi ki artık internetin her köşesinde bulunabiliyor.


İlk sezonda klasik yöntemle kaçırılmaya çalışılan kara paranın kripto para birimine çevrilerek saklanmasını izliyoruz. Kara paranın serüvenini takip ederken de, kendi halindeki bir yazılımcının köşeyi dönme çabasını, kenar mahalle kabadayısı bir siyahinin iş adamı olma hevesini ve iyi bir şirket çalışanının patron olma sevdasını gözlemliyoruz. 


Dizinin 2. ve 3. sezonun konusunu ise kripto paranın yerine darp web olarak bilinen internetin karanlık dünyası oluşturuyor. Bu şerit değiştirmeyi kripto paranın etkisini kaybettiği dönemde diziyi ayakta tutma çabası gibi algıladım. Buna rağmen iş adamı görünümlülerin karanlık dünya bağlantılarını, fırsatı paraya çevirmedeki cesaretlerini ve gözü dönmüşlüklerini ilgiyle seyrettim. Tabi ki vicdan ile para arasında sıkışmışlığı yeterince kanıksadım.


Teknolojik gelişmeler ve bilim kurgu ilgi alanlarımın zirvesinde. Bu nedenle bilgisayar eksenli dizi ve filmleri izlerken kolay kolay sıkılmıyorum. 3 sezon ve 30 bölümden oluşan StartUp'ı izlerken de keyif aldım. 
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

6 yorum:

  1. tosunu görünce ciddiyetimi kaybettim, ama başlayacağım bu diziye

    YanıtlaSil
  2. Bitcoini ilk kapanlar yaşadı sonra önemini kaybetti tamamen kaldırılacakmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum ama tamamen kaldırılacağını zannetmiyorum hatta bazı bankaların uygulamalarından da bitcoin alınabiliyor yani biraz daha legalleşti. Ama ilk kapanlar yaşadı kısmına katılıyorum treni kaçırdık

      Sil
  3. Bitcoin mağduru olarak ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes bizim gibi pes etmiyor Bir Tutam Karınca. Hâlâ al sat yapıp kar etmeye çalışan var.

      Sil