Gerçek Mesih Gelseydi Ne Olurdu?


Peygamberler tarihine bir göz atarsanız modern insanın anlamakta zorlanacağı bir çok konuyla karşılaşırsınız. Kutsal kabul edilen metinlerin yüzeysel anlatımı ve rivayetler üzerinden anlatılagelen olaylar hep biraz masalsı gelir. Belki kulaktan kulağa gelen anlatılarda sahihliğini (gerçekliğini) kaybeden ya da araya karıştırılan uydurma anlatıların da bunda payı çoktur, bilemiyorum. Ama tüm bu muğlaklığın içinde İsa/Mesih peygamberin kıyamet öncesi ortaya çıkacağı inancı yaygındır. Hatta İsa peygamberin (bu arada İsa peygamber ile Mesih farklı kişiler olabilirmiş ama biz boğulmamak için o derinliğe inmiyoruz.) gelişinden sonra iyi ile kötünün son büyük savaşının (Armageddon)  yaşanacağına inanılır.

Peki ama geleceğine inanılan ve biz göremeyiz öngörüsüyle beklenen Mesih bu gün gelseydi nasıl karşılanırdı? İstihbarat örgütlerinin tepkisi ne olurdu?  


Dizi de tam bu olasılıklar üzerinde ilerliyor. İlk kez Suriye'de ortaya çıkan Mesih bir kum fırtınası ile ülke içerisindeki kargaşaya son veriyor. Kendisine inanan küçük bir grupla İsrail sınırına doğru hareket edince de binlerce kilometre uzaktaki Amerika'nın dikkatini çekiyor. Sonra bir anda Amerika'da ki küçük bir kasabada meydana gelen hortum felaketinde ortaya çıkıyor. O güne kadar cahil Arap insanını etkileyen ve CIA tarafından yeni bir Usame Bin Ladin geliyor beklentisiyle takip edilen Mesih, bir anda modern Amerikan vatandaşlarının da ilgisiyle büyüyor....


Teknolojinin bu kadar ilerlediği bir dönemde, İsa/Mesih'in insanlığın kendisine inanması için neler yapacağını ya da kendisini nasıl göstereceğini bilemiyoruz. Ama Netfilix'in yavaş ilerleyen ve ilk sezon için on bölüm yayımlanan dizisiyle konuşmaya hatta düşünmeye bile korktuğumuz bir konuyu hatırlıyoruz. Mucizeler yaratan adamın gizemine zaman zaman şüpheyle yaklaşıyoruz.


İzlemenizi tavsiye ederim.

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

15 yorum:

  1. Yarısını izledim. Farklı ve herkesin dikkatini çeken bir konuyu güzel işlemişler. Sürükleyici bir dizi, ben de beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşeyden önce cesurlar. Kimseyi doğrudan hedef almadan herkesi Mesihe muhtaç göstermişler. Oldukça başarılı ve izlenmeye değer

      Sil
  2. Reklamını çok görüyorum ama karar veremedim izlesem mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyin bence Sıkılırsanız bırakırsınız...

      Sil
  3. Bu diziyi merak ediyorum ben de izleyeceğim :))

    YanıtlaSil
  4. Bu haftasonumu bu diziye ayırmayı planlamıştım, yazınız da tam üstüne denk geldi. Gerçi bizim Mesihimiz Hasan Mezarcı değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fıkrasına gülünmeyen adam :)) umarım beğenirsin

      Sil
  5. Konusu ilgi çekici bunu yeni dizi arayanlara tavsiye edeyim. Ben pek izleyemiyorum dizi çünkü. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. İlginç ve farklı bir konu ama şu aralar hiçbir diziye tutunamadığım göz önüne alınırsa:) Crown ve Atiye 3. bölümde bekliyor hala düşün durumun vehametini :)

    YanıtlaSil
  7. Konusu gerçekten çok farklı ve ilgi çekici bir yapım. Yazınızı okudum ve çok beğendim. Fırsat bulduğumda mutlaka izleyeceğim, teşekkürler.

    YanıtlaSil