Atiye'nin Anlatamadıkları


Atiye, Netflix'in Hakan Muhafız'dan sonraki Türk Yapımı 2. dizisi olarak yayımlandı. İlk sezon için 8 bölüm ve her bölüm yaklaşık 45 dakikadan oluşuyor. Ancak dizinin şu ana kadar anlattıklarına bakılırsa, 2 . sezonun gelmemesi fazlasıyla yarım kalmışlık hissi uyandıracaktır.

Türk ögeleriyle bezeli korku ve gizem, cin ve büyülerden oluşurken bunu ilk defa Hakan Muhafız'la kırmıştık. Kendi süper kahramanımızla kötü süper kahramanların sonsuz zamandaki mücadelesine tanıklık etmiştik. Öyle ki hem konu hem de giyim kuşam tarzının fazlaca avrupaileştiği ögelerde sadece dil ve İstanbul yerli kalmış gibiydi. 


Atiye ise konuyu biraz daha farklı pencereden alarak netflix avrupailiğinin yanına yerli ögeleri de serpiştirmeyi uygun bulmuş. Giyim kuşam ve yaşam tarzını yine Avupalı tutarken elimizde bulunan Göbekli tepe mirasının yanına Nemrut'u da koyarak doğunun gizemini zirveye taşımış. Sonsuzluk benzeri gizemli sembolün, Göbekli Tepe ile bağlantısı ise sonsuzluğun keşfine şahit olacakmışız heyecanı yaratmış. Bazen reenkarnasyon güzellemesiyle bazen de paralel evren çağrışımlarıyla sonsuzluk aralanmış. 


Aslına bakılırsa sığ ve hiç bir anlatısı olamayan yerli tv dizilerinin yanında oldukça başarılı. Yine de birçok konuda sana anlatacaklarım var ama anlatmıyorum arkadaş gıcıklığında yarım kalan konular var. Damat adayının gizemli babası, Şahmeran hikayesinin Atiye'nin güçleriyle ilgisi, bu gizemi önceden bilen gizli örgüt imaları gibi. Zaman sekmeleri de fazlasıyla özet izliyormuşuz kıvamında. Gizemli kadının bulunup bir anda Urfa'ya götürülmesi, Atiye'nin akıl hastanesinden ışınlanır gibi çıkması, aldatma kısmının yama gibi durması vs... Daha sakin anlatılabilirdi.


Diziyle bütünleşen Beren Saat ise oturmamış gibi geldi. Karakterden midir yoksa oyunculuktan mıdır bilemiyorum ama sürekli sarhoş kıvamında mıy mıy konuşan biriyle kuul tavırlar örtüşmemiş. Ne yaşarsa yaşasın aynı dinginlikle karşılaması da fazla geldi bana. Ayrıca rahat bir yaşam süren elitist bir soyut resim sanatçısının Nemrut'un gizemli mağaralarına hiç bir zorunluluğu yokken tek başına dalması, hep daha derinlere gitmesi de olacak şey değil...

Sonuç olarak Şengül Boytaş'ın Dünyanın Uyanışı eserinden uyarlama fantastik gerilim türündeki bu diziyi daha iyilerine ulaşmak için izleyelim ve izlettirelim.

İyi seyirler...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

8 yorum:

  1. Atiye başarılı bir dizi olmuş. Farklılık yaratmak lazım.Hep aynı tür dizilerden insanlarda bıktı 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeşitlilik ve yeni dizilerin yapılması için destek şart 😉

      Sil
  2. Diziyi çok sevdim ben merakla da bekliyorum yeni sezonu. Beren Saat'i çok severim ama dediklerinize de katılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yeni sezon çok daha güzel olur (◔‿◔)

      Sil
  3. Benim diziyi izledikten sonra hissettiklerime adeta tecüman olmuş yazınızdaki cümleler. Sizinle çok paralel düşünüyorum, çok hızlı ilerliyor. Belirsizlikler ve hikayeden kopukluklar var. Beren Saat konusunda da aynı fikirdeyim, role oturmamış gibi. Yine de diğer kanallarımızda oynayan klişe dizilere göre çok üstün bir tarzı var, bekleyip görelim bakalım ikinci sezonu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız olmadığımı bilmek güzel... Yoksa acaba ben mi anlayamadım diye düşünmeye başlamıştım

      Sil
  4. 2. Sezon da girsin öyle izleyeceğim ben bittiği yer heyecanlı olur merak ederim sonra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha mantığa bak. Allah'ta seni güldürsün SevKoz 😁😁😁

      Sil