2020 Hedeflerim - MİM


Neredeyse 1 yıl olmuş mimlenmeyeli. Giderek izleyici konumuna evrildiğim blog dünyasında, Cafe Tigris'in mimi şaşkınlıkla beraber mutluluk getirdi. Hatırladığı için teşekkür ediyorum kendisine...

2020 Hedeflerim


Hedef olayını en iyi kurgulayan youtuber Barış Özcan olmalı. Her yıl bir adım daha ilerlettiği Zinciri Kırma motivasyonuyla zirvede adam. Takipçilerine önce bir hedef belirletiyor, sonra bu hedefi yarıya düşürüyor, gerçekleştirdiği her gün için de takvime bir çarpı atıyor. Takvimdeki çarpılar zamanla zincir görüntüsünü alıyor. 

Elbette çok başarılı bir yöntem. Geriye dönüp baktığınızda, aldığınız yola hayran kalıyorsunuz. Adım adım geliştiğinizi görüyorsunuz. Ama bir yerden sonra her adımınızın yüzeyselleşmesi tehlikesiyle başbaşa kalıyorsunuz. Her gün yüz sayfa okumak gibi bir hedefte, beğendiğiniz cümlelerin altını çizememe yani içselleştirememe yani bam teline dokunan yazarla gönül rahatlığıyla konuşamama handikapına düşebiliyorsunuz. Bu nedenle bu sene yapmadım.

Haa bir de tam senelik spor salonu üyeliği yapmayı planlamıştım. Ama sporcu birinin sosyal medya hesabından "yılbaşı geldi diye senelik spor salonu üyeliği yaptırmıyoruz" iğnesi beni hoplattı. Sonradan görme gibi hissettim. O da öyle kaldı. 

Sonuç olarak bu sene için hedefleri küçültmeyi planladım. Yıllık değil ama belki haftalık... Yıllık okuma listesi hazırlamak yerine hep 2 kitap sonrasını belirleme gibi bir yol var önümde. Ruh halime göre...

Umarım tembelliğime bahane üretmiyorumdur.

Sevgiyle kalın...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

13 yorum:

  1. Küçük hedefler koymaktan yanayım ben. Senelik değil haftalık hedefler belirliyorum. Bu beni daha çok motive ediyor. Umarım sizde hedeflerinize ulaşırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hem zevk alarak, faydasını görerek başarırız Ebemkuşağı...

      Sil
  2. bende yıllık yerine ay veya haftalık plan taraftarıyım( bilmiyorum belki kendimize güvenmiyoruz yada çok üşengeciz )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence sabırsızlıktan... Bir an önce sonuçları görmek istiyoruz..

      Sil
  3. Şunu yapıcam, bunu yapmalıyım falan dersem asla yapmak istemem.Gönülsüz olmaz insan ancak istediği şeyleri yapmalı.Başkaları şunu hedefe koymuş , bunu böyle yapmış falan, hiç bana göre değil. Yapabilene saygılar tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama işte tembelliğe kaçma tehlikesi var. Bazı şeyleri yaparken zor geliyor fakat yaptıkça ya da bitirdikten sonra iyi ki yapmışım duygusu oluyor.

      Bunun yanında sevdiğin işleri yapmak dünyada cenneti yaşamak gibi... En iyisi zorlanmaktan korkmadan sevdiğin işlere asılmak bence...

      Sil
  4. Ben de genelde genel bir hedef koyup onu özele indirgemekten yanayım, her zaman aynı duyguları taşımadığım için uzun vadeli hedefler beni zorluyor. Hedefe yaklaşırken aldığım heyecandan, keyiften uzaklaşıyor gibi hissediyorum. O yüzden genel bir okuma hedefi koysam da gidiş yolum her gün değişebiliyor.
    Spor salonu olayı gülümsetti, hiç yıllık yaptırma cesaretim olmadı, 3 aylık üyelikleri uzatmak -vay be iyi gidiyorum hissi- daha heyecan verici oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünsene Ankara da yaşıyorsun. Yani egzoz gazları filan hava pek iyi değil. Buna rağmen arkadaşlarım spor salonunda başkasının ter kokusunu soluyacağına dışarıda koş, evde mekik çek diyor. Şaka gibi ama beni ikna ettiler :))

      Sen benden daha mantıklı ilerlemişsin...

      Sil
  5. Uzun sürece yayılan hedefleri parçalara ayırmak lazım. Öğretmenlerin yıllık, aylık ve günlük planları gibi. Belli bir programda ilerlenebilirse uzun hedeflere de ulaşılabilir. Kısa hedeflerde sonucu hemen görmek motivasyon kaynağımız oluyor sanki...

    Hep beraber hedeflerimize koştuğumuz bir yıl olur umarım

    YanıtlaSil
  6. Hedef rakamlarini çok yüksek tutmasam da hedefsiz yaşayamam ben eski bankaciyim

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel hedef koymak. Dilediğiniz her şeyin gerçek olduğu bir sene olsun :))

    YanıtlaSil