Final Yapmış Efsane Dizilerden Humans


Kölelik sisteminin modern dünyadaki yansıması nasıl olurdu acaba? İşte bu sorunun cevabını robotlar üzerinden anlatan bir dizi Humans. İnsan görünümünde ve aklınıza gelebilecek her alanda modern insanın yardımcısı, köleler. 


Aslında üretim amacı doğrultusunda kullanılmak üzere tasarlanıyorlar. Bu nedenle android yazılımlarının dışına çıkamıyorlar. Ama fikrin mimarlarından bazı bilim adamlarının kaybettikleri yakınlarını robotlarla geri getirme çabası olayı başka bir boyuta taşıyor. Gizlice robotlara yüklenen yeni yazılım yayıldıkça da sentetik denen robotlar bilinçlenmeye başlıyor.


Robotlardaki bilinçlenme, insanlar gibi robotların da farklılaşmasına neden oluyor. İnsanlarla eşit haklara sahip olma isteği bazılarını şiddete bazılarını da pasif direnişe yöneltiyor. Bir kısmı da insanların arasına gizlenmeyi seçiyor.


Amerikan AMC ile İngiliz Channel 4 kanallarının ortak yapımı dizi İsveç yapımı Äkta Människor (Real Humans - Gerçek İnsanlar) dizisinin uyarlamasıymış. Toplamda 4 sezon, her sezon 8 bölüm ve her bölüm 45 dakikadan oluşuyor. İsveç yapımı diziyi izlemediğim için bu konuda yorum yapamıyorum. Ama robotlar denince aklıma hep Isaac Asimov geliyor. Dizinin senaryosu Asimov'un hayal gücünün çok gerisinde. Bunun yanında mekanlar ve oyunculuklar ise beni büyüledi. 

Drama ve bilim kurguyu bir arada sevenlerdenseniz, final yapmış efsane diziler listesine adını yazdırmayı başaran bu diziye de göz atmanızı tavsiye ederim.

Keyifli seyirler.  
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

11 yorum:

  1. Bu konu çok işlenmesine rağmen hep revaçta. İnsanoğlunun geleceğe dair tahminleri insan görünümlü robotlar olacağı yönünde olduğundan olsa gerek. not aldım diziyi, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence insanoğlunun tahminlerinin yanında gelecek planlaması da bu yönde. Ölümsüzlüğün sırını robotlaşmada arayan diziler çoğalması toplumu hazırlama çabası olabilir. Belki de gelecek hedefi budur. Güzel yorumun için ben teşekkür ederim

      Sil
    2. Korkarım ki bu planlama başarıyla devam etmektedir çok ürkütücü bir senaryo daha ötesini düşünmeye cesaret bile edemiyorum dolayısıyla diziyi izleyecek kadar cesareti de göremiyorum kendimde.

      Sil
  2. Bu tip dizileri, filmleri yapa yapa sonunda gerçek olacak diye korkuyorum bazen:) Bilim kurgu ilgimi çeker, teşekkürler tavsiye için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de yaptılar ve bizi hazırlıyorlar Mehtap hanım :)

      Sil
  3. Drama ve bilim kurgu bir arada ilk kez karşılaştım
    Konusu da güzelmiş .İzlemeye karar verdim.Çok merak ettim

    YanıtlaSil
  4. Robotlara alışmak zorundayız, korkmayalım, kendimizi hazırlayalım ve az buçuk bu işleri öğrenelim bence.
    Bu ara dizi bulamıyorum, bakacağım buna da ama Netflix'i açar açmaz içime bir sıkıntı geliyor. Çok seçenek var, yorucu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teknolojiden kaçmak imkansız zaten. Istesekte istemesekte karşılaşacağız bence. Dizi seçerken yorulmakta çok güzel lüks :))

      Sil