Eva Luna Ne Anlatıyor?


Sanırım okunacak kolay bir kitap ararken SevKOz tavsiye etmişti (kendisine teşekkür ediyorum) yazar Isabel Allende'yi. E kitap arşivimde Allende'nin Eva Luna Anlatıyor kitabını bulunca da başladım okumaya.  Çok ilginç başladı eser. Eva Luna sevgilisi Rolf Carle ile seviştikten sonra sevgilisinin isteği üzerine Binbir Gece Masalları'ndaki Şehrazad gibi anlatmaya başlıyor hikayelerini. 

Sultan, vezirine her gece bir bakire getirmesini, gece sona erince de kızın öldürülmesini buyurmuştu.Bu böylece üç yıl sürüp gitti ve kentte bu süvarinin saldırısına yarayacak genç kız kalmadı. Ama vezirin güzeller güzeli bir kızı vardı ve adı Şehrazad'dı. Ağzından bal damlayan bu kızı dinlemelere doyum olmazdı. (Binbir Gece Masalları'ndan)

Böylece anlatı, hikaye ve hikayeciliğin hayat kurtaran gücünü gözler önüne sererek başlıyor. Eva Luna peşi sıra gelen tam yirmi üç hikaye anlatılıyor. Ne yalan söyleyeyim hikayelerin çoğunun içerisine giremedim hatta anlamakta bile zorlandım. Ama bir kaç hikaye benim için çok iyiydi. Maria Sersemi ve Yargıcın Karısı ilk aklıma gelenler olsa da en iyisi Saygın Bir Aile'ydi. 

Ve sözlerinin bu anında Şehrazad tanyerinin ağardığını gördü ve sustu. (Binbir Gece Masalları'ndan)

Hikayeler bittiğinde de yine Binbir Gece Masalları'yla uğurlanıyoruz. Yazar, Şehrazad'ın kendi hayatını kurtarmak için anlattığı büyüleyici Binbir Gece Masalları'na atıf yapmakla, işte benim hikayelerim de böyle mi demek istedi yoksa Orta Çağ'da yazılmış bu muhteşem esere ekleme mi yapmak istedi bilemiyorum. Ama kısa öykülerden oluşan 253 sayfalı eseri tavsiye etmekte zorlanıyorum.

Sevgiyle kalın... 
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

6 yorum:

  1. Anlatım tarzı ilginçmiş..Bu şekilde okuyucuyu daha bağlıyor olabilir.
    Bazen sırf yazmak için yazıldığında maalesef ortaya böyle şeyler çıkıyor.
    Bunu olumsuz olarak algılamayın belik tar budur veya bu şekilde sevenler vardır.
    Her ne olursa olsun okumak güzeldir.
    Editöre teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Ilk olarak Eva Luna okusan belki severdin Allende yi.... yine de yazara küsme:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok küsmedim, belki zamanı değildi diye düşünmüştüm. Tekrar teşekkürler :)

      Sil