7. Koğuştaki Mucize


Uzun zaman oldu sinemaya gitmeyeli. Hazır fırsatı yakalamışken sinemaya gitmeye karar verdik. Haliyle elimizin altındaki Recep İvedik, Naim ve 7. Koğuştaki Mucize arasında bir seçim yapmak zorunda kaldık.


Aslında 2013 Kore yapımı Hücre 7 Mucizesi filmini izlemiştim. Normalde uyarlama bir film izlemek yerine özgün bir yapım izlemeyi tercih ederim. Ama Recep İvedik baydı artık, Naim'e ise bir türlü elim gitmedi.

7. Koğuştaki Mucize özgün yapıma ana hatlarıyla sadık kalarak bolca kültürel acılarımız eklenerek uyarlanmış. Aralara serpiştirilen komedi unsurlarına bile önceki sahnelerin göz yaşları dindirilemediği için ağlayarak gülüyorsunuz. Zaten ilk yarım saatten sonra hönküre hönküre ağlayarak bitiriyorsunuz filmi. Kime kızacağınızı şaşırıyorsunuz. Herkes biraz haklı ama çoğu acımasız. Arada ezilen engelli bir baba, küçük kızı ve yaşlı nine...


Son söz olarak filmin uyarlama olduğunu bilmeyen biri, bizden bir hikaye zanneder. Öyle güzel uyarlanmış. Dönemin kurgusu, sıkı yönetim komutanı, kıyafetler ve görseller çok iyi yansıtılmış. Aras Bulut İynemli'nin oyunculuğu da baş köşeye oturmuş. Doya doya ağlamak istiyorum diyorsanız izleyin derim...

Sevgiyle kalın...  
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

11 yorum:

  1. İşin içine kültür bizden bir şeyler girince daha iyi oluyor
    Tanıtım ve inceleme için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki öyle ama filmin orjinali de çok güzel. Onu da tavsiye ederim

      Sil
  2. Geçen yaz kore verisyonunu izlemiştim. Hönkürme kısmını yaşadım cidden. Arkadaşım filmi merak ettiği için yine gideyim dedim fakat çok beğenmedim. O güzelim filmi Türk halkı mutlu sonla biten filimleri seviyor diye mutlu sonla bitirmek saçma geldi. Keşke olduğu gibi tam alsalardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmin aslını bildiğiniz için kıyas yapmışsınız. Ben de bir çok yerinde keşke filmle bu kadar oynamasalardı diye düşünmüstüm ama yine de kostümler ve oyunculukları beğendim

      Sil
    2. Evet kostümleri oyunculukları güzledi hakkını yiyemem :)

      Sil
  3. Yaaa Abdullah ne ağlaması şimdi yapma.. çok izlemek istiyorum ama ağlamak istemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha Allah iyiliğini versin güldürdün beni SevKoz :))

      Sil
  4. Bu aralar pek ağlamak istemesem de izlemek istediğim bir filmdi. Teşekkürler tanıtım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağlamak istemiyorsan kesinlikle izleme Ebemkuşağı

      Sil
  5. Yok ben almayayım böyle Türk insanının acı-dram saplantısını körükleyen filmlere hiç gitmek istemem.
    Naim'i hevesle bekliyordum ama çok hamaset yapılmış deniyor, canım sıkıldı.

    Cinayet Süsü'ne gittim en son faciaydı. Yazdım blogda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazınızı okudum. Baya sert eleştirmişsiniz. Hatta yerden yere vurmuşsunuz. İşte bu nedenle de ben blog okumayı seviyorum

      Sil