Teknoloji Tutkunlarına Bir Film ve Bir Minimini Dizi

Önümüz arkamız, sağımız solumuz, içimiz dışımız teknoloji artık. İstesek de istemesek de kaçamıyoruz. Faydalı olması bir yana ancak toplumun faydalı faydasız her ürünü kanıksaması sorunumuz. Neredeyse okur yazarlık seviyemiz teknolojiyi kullanabilme düzeyimizle ölçülür hale geldi. Aç parantez ki bence bir an önce teknoloji okur yazarlığı ilk gündemlerimiz arasında olmalı.) İşte bu keşmekeşin içinde işimizi oldukça kolaylaştıran, adeta her kullanıcısını asiste eden ve herkeste bağımlılık yapan teknolojinin kurbanı olabileceğimizi hiç düşündünüz mü? Evet açılış şifresi olarak kullandığımız parmak izlerimiz ve yüzümüz firmanın hafızasında depolanıyor. Onlar için inanılmaz bir veri girişi ve para kaynağı. Bkz: Cambridge Analytica olayı. Bu konu bir yana... Biz şimdi bizi olmasını istedikleri bireyler hale dönüştürmek için teknolojiyi geleceğin uyuşturucusu yapmaya çalışıyor olabilirler mi konusuyla ilgileniyoruz. Geleceğin Hasan Sabbah'ları olayı...

İşte konumuz bu. Teknolojinin bizi nasıl kölesi haline dönüştürebileceği öngörüsü üzerine kurgulanmış bir film ve bir diziden bahsedeceğim.

Her / Aşk

Film 2014 yapımı olmasına rağmen ben adını yeni duydum ve izledim. Filmden bahsetmeden önce başrol oyuncusunu fena halde antipatik bulduğumu söylemeliyim. Bıyıklı mıyıklı, teknolojinin t'sinden anlamayan bir tip. Joaquin Phoneix abi seni tanımıyorum, büyük oyuncu olabilirsin ama kusura bakma. Bir de yanına koydukları kızlara bak. Amy Adams, Rooney Mara. İnsanın çıldırası geliyor. Neyse. İşte bu adam başkalarının yerine mektup yazan bir şirkette çalışıyor. O söylüyor, bilgisayar yazıyor filan. Bir gün yeni bir işletim sistemi almaya karar veriyor. Ve başlıyor işletim sistemiyle konuşmaya. Iphonecilerin Siri'si işte ama yapay zekanın gelişmiş versiyonu. Sürekli ve kendiliğinden öğrenebiliyor. Bizim eleman bununla işi pişiriyor ve aşık oluyor. Sanal seks filan da yapıyor. Hatta arkadaşlarıyla tanıştırıyor, pikniğe gidiyorlar. Öyle mutlu yani. Kendini buluyor. Ama sonrasında işlerin hayalindeki gibi olmadığının farkına varıyor.



Film neredeyse tamamen diyalogdan oluşuyor. Aksiyon filan beklemeyin. Başrol de zaten uyuz. Süresi de koskoca 2 saat 6 dakika. Ama bir şeyler sizi ekrana bağlıyor. Sanırım konunun burnumuzun dibinde olması başımıza gelecekleri merak ettiriyor. 


Bu arada çok anlamasam da filmin görsellerini sevdim. Kıyafetler ve mekanlar çok iyiydi. Sonuç olarak biraz olsun teknoloji merakınız varsa sarılın, pişman olmayacaksınız.

Future Sex

Bu belki de hayatımda izlediğim en garip dizi. Bu minimini dizi de 2018 yılı Abd yapımı. Sadece 5 bölümden oluşuyor her bölüm 10 dakika ile 13 dakika arasında değişiyor. Evet yanlış okumadınız. ON dakikalık bölümleri olan dizi mi olur. Bari film yapsaydınız diye başlarken anladım meseleyi. Her bölüm başka oyuncularla, aynı konuya başka pencereden bakıyor. Black Mirror gibi yani.


İlk 2-3 bölüm bildiğiniz erotik film tarzında ama boş değil. Teknolojinin insanları cinsel hayatlarından yakalayarak nasıl kendisine bağımlı hale getirebileceğini anlatıyor. Partnerleriyle birlikte gözlük takarak istedikleri insanları hayal edenlerden tutun da robotlaştırılan seks kölelerine kadar farklı yaklaşımlar var. 

Ben bu dizinin cesaretini, bakış açılarını, anlattıklarını ve anlatımını çok sevdim. Ama +18 uyarısı var dikkat edin...

Sevgiler. 
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

13 yorum:

  1. İlk filmi izleyip ben de yorumlayacağım bana ne (:

    YanıtlaSil
  2. Her izlerken vay be demiştim. Teknolojinin hayatımızı her anlamda nasıl da derinden etkilediğini anlatmasını çok sevmiştim. Belki bir ara yeniden izlerim.

    YanıtlaSil
  3. Not aldım, teşekkürler! 😀

    YanıtlaSil
  4. Bu tarz fimler izlerken bi ürperiyorum, teknoloji nereye gidiyor diye. Umarım iyi istikamettedir. :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm çok iyi yonde olduğu söylenemez :) teşekkür ederim

      Sil
  5. Her filmini Çevre Hukuku dersinde ödev olarak izlemiştik. Başrol bana da itici gelmişti, film de çok rahatsız edici ama bir yerde izleyici bağlıyor dediğin gibi. Teknoloji konulu eğer izlemediysen Aşkın Algoritması/Zoe filmini de önerebilirim, Her'den daha çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Izlememiştim. Tavsiyen için cok teşekkur ederim

      Sil
    2. Aşkın Algoritması/Zoe'yi de izledim, güzelmiş. Bol bol romantizm arayanların bunu tercih etmesi daha iyi olabilir. Mantık ön plandaysa Her... Çünkü daha düşünsel...

      Sil
  6. Her çok güzeldi, Joker'i izledin mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemedim ama izlemem gerektiğini anladım yorumundan. İlj fırsatta...

      Sil