Kitap Manyaklarının Öyküsü; Kağıt Ev


Bir şeye tutkuyla bağlanmanın adı manyaklık olmalı. Araba sevdası mı dersiniz, plak tutkusu mu yoksa kitap sevdası mı bilemem. Ama hangisi olursa olsun sevdanın zirve noktasıdır manyaklık.

Kağıt Ev yani La Casa De Papel. İncecik ama doyurucu bir şekilde kitap manyaklarını anlatıyor. İşte ben size bu incecik kitaptan bahsetmek yerine empati yapmayı öneriyorum. Büssürü kitabınızın olduğunu düşünün. 100 mü yoksa 500 mü? Hayır hayır tam 20 000 kitabınızın olduğunu hayal edin. Artık ona kitaplık yetmez, kütüphane kurardınız herhalde. Ev bulup kütüphaneye çevirdiniz diyelim, bir de onları sıralama derdi var. İsim sırasına göre mi yoksa türlerine göre mi sıralardınız? Ya da kavgalı yazarları yan yana mı koyardınız? Durun daha bitmedi. Hazineyi koruması da var. Nemden, rutubetten, akan çatıdan, kitap kurtlarından (böcek olanlarından bahsediyorum), hırsızdan... Ohooo dert büyük. 

Tüm bunlarla uğraşmaksa dışarıdan bakıldığında manyaklık. Ama kitabı okuduğunuzda buruk bir hayranlık...

Zaten incecik kitap. İsmi de o meşhur İspanyol dizisiyle aynı. Varsın konusu da farklı oluversin ne çıkar? Kısacası okuyuverin gitsin işte...

Sevgiyle kalın.
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

15 yorum:

  1. Akla tabi ki ilk dizi geliyor. Kitabı duymamıştım ancak siz ne güzel bir giriş yapmışsınız öyle. İçimde okuma hissi oluştu, çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen de okuduğun hayatlara hayran kalırsın...

      Sil
  2. Merak ettim doğrusu nasıl manyaklık bunlar. Tşkler

    YanıtlaSil
  3. Bir blogda tavsiye üzerine okumuştum bu kitabı. Tekrar karşılaşmak hoşuma gitti. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Kitap tutkunlarını fazlasiyla etkiler, inan bana :)

    YanıtlaSil
  5. Benim de var bi kitap manyağı arkadaşım, oda sevdiği bir kitap varsa illaki onda olacak. Bazen ödünç okumak için kitap alıyorum, kırk bin kere tembihliyor, geri getir diye. Eğer benden de alıp bir kitap okuyup beğenirse illaki kendisine de alıyor. Evinde nerde saklıyor bilmiyorum. Evine gittiğimde ortalıkta hiç bi kitap ta göremiyorum:) Banka kasası falan mı kiraladı acaba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) bırakma sen o arkadaşını. Sıkı sıkı sarıl, Hint kumaşı kadar değerli ki bu devirde bulmak çok zor...

      Sil
  6. Bu kitabı bir süredir okumak istiyorum, umarım yakın zamanda... Seveceğimi düşünüyorum :))

    YanıtlaSil
  7. bir önceki postta amcaya manyak demiştim, tanım doğruymuş, kitabı bir an okumak istedim sanırım bir miktar manyak olduğumu kabul etmek zorundayım şu durumda :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet bu kitap tam olarak seni anlatıyor :)

      Sil