Organ Çiftliğindeki Hayatlar; Beni Asla Bırakma


Kitap bloglarınn paylaşımlarından listelediğim eserleri okumaya devam ediyorum. Sırada SevKoz'un tek sevdiğim distopya romanı diye tavsiye ettiği Beni Asla Bırakma var.

Eser, Japon asıllı ama 5 yaşından itibaren eğitimini İngiltere de tamamlayan, karısı ve kızıyla İngiltere de yaşamaya devam eden Kazuo Ishıguro'nun. Hani insanın kendi kültürünün yanında aldığı eğitimin de kişiliği üzerinde etkisi olabileceğini düşünerek bu ayrıntıyı veriyorum. Merak etmeyin, konuyu uzatıp edebiyat dergisi havasına sokmadan, yayımlandığı yıl Time dergisinin İngilizce yazılmış en iyi 100 eser listesine girdiğini ve yazarın 2017 yılında Nobel Edebiyat Ödülü aldığı bilgilerini de verip kitaba geçiyorum.

Hatırlar mısınız? 90 lı yıllarda gündemi fazlasıyla meşgul eden kopyalanmış koyun Dolly vardı. Yazar bu olaydan esinlenmiş midir bilemiyorum ama aynı konuyu alıp insanlar üzerine kurgulayarak acayip bir hava katmış. Okurunu tamamen organ bağışı için yetiştirilen kopya insanların olduğu Hailsham yatılı okuluna misafir etmiş. Burada yaşayan Ruth, Tommy ve Kathy üzerinden hem okul hayatını hem de okuldan sonraki hayatlarını gözler önüne sermiş. Geçmişini hatırlamayan, okul dışına çıkmaktan korkan, öğretmen yerine gözetmenler tarafından eğitilen, spora ve sanata çok önem vermesi istenen, sağlıklarına olabildiğince dikkat etmeleri beklenen hatta belirli bir yaştan sonra iç organlarının daha sağlıklı gelişebilmesi için cinsel hayatlarına göz yumulan bir grup insanı izliyoruz. Aslında hikayeye başlar başlamaz acınası bir şeyler olduğunu seziyoruz ve ilerledikçe yok artık daha neler noktasına geliyoruz. 

Kitap aslında distopya ama anlatıda distopik kısım fazlasıyla puslu olduğu için tam yerine oturmuyor. Okuldaki gözetmenler bile masumane göründüğü için kızacak kimse bulamıyoruz. Ama dışarıda bir yerlerde kolonlanan insanların ruhlarının olmadığını savunan ve onları insan kabul etmeyen zerzevatların bulunduğunu biliyoruz.

Kitap 270 sayfa kadar ve okumaya değer.

Sevgiyle kalın.
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

18 yorum:

  1. yazar tüm kitapları okuma listemde. Yakın zamanda okuyacağım inşallah. Bu eseri için ayrıca güzel diyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitapları hakkında hiç bir bilgim yok o nedenle birşey diyemiyorum ama bu kitap güzel. Tavsiye ederim

      Sil
  2. Yazarı ilk defa Günden Kalanlar kitabıyla tanıdım, hatta birkaç gün önce sayfamda yorumlayıp paylaştım, çok sevdim yazarı. Bu kitabı da okuma listeme almıştım, umarım geciktirmeden okuyacağım.

    YanıtlaSil
  3. Kitaba konu olmuş bu senaryo alsında gerçek de olabilir ama amaç organlardan istifade etmek olmasa gerek.
    Düşünmek bile istemiyorum,korkunç bişey..
    kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok korkunç. Ama bunun yanında özellikle savaş olan ülkelerde bu konuda yanık kokusu geliyor.

      Sil
  4. Benim de okumayı istediğim bir kitap ancak ne zaman okuyabilirim bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Gelecekte buna benzer çiftliklerin olabileceğini düşünüyorum. Konu çok ilginç. Benzer bi film vardı izlediğim. Şu an adını hatırlayamadım.

    YanıtlaSil
  6. Bu aralar biraz inzivaya çekilmiş durumdayım. Bu yüzden kitap tavsiyelerine kendimi kapattım. İlk önce okuma listemi temizleyeyim. Sonra yeni kitaplara yelken açacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mantıklı bir şey yapıyorsun. Kendi planından saptığında her şey çorba oluyor. Listen bittiğinde tekrar liste oluşturmak için gezilebilir...

      Sil
  7. Konusu farklı güzel bir esere benziyor.
    Inceleme ve tavsiye için editöre tesekkurler

    YanıtlaSil
  8. Damızlık Kız ve bu kitap listemde.. distopya okumayı seviyorum. İnsanı gaflet uykusundan uyandırıyor sanki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her iki kitapta cok güzel ve farklı bir distopik anlatımları var. Umarım sen de seversin

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Sen tavsiye ediyorsan mutlaka izlemeliktir. Tabi ki...

      Sil