Dogs of Berlin Üzerinden Milliyetçilik vs Gurbetçilik


Son zamanların adından en çok söz ettiren dizisi hakkında izleyip de bir kaç kelam etmemek olmazdı. Önce twitterda sonrada bloglarda gördügüm Dogs of Berlin'den bahsediyorum.

Dogs of Berlin henüz ilk sezonunda ve sadece on bölümlük olmasına rağmen, yayınlanmasıyla birlikte izleyicisinin beğenisini kazandığı hatta wow'ların havada uçuştuğu, izlemeyenlerin dışlandığı dizi haline geldi. Tamam, ben büyük bir cesaret örneği göstererek diziye bayılmadığı baştan söyleyeceğim. Ancak bunun yanında dizinin içeriğine girmemeye çalışarak neden bu kadar etkileyici olduğu ve bence de çok önemli olan tespitlerini irdelemeye çalışacağım.


Dizi bir çok ön bilgide de anlatıldığı üzere Alman milli takımının yıldızı, Türk asıllı futbolcunun Almanya - Türkiye maçı öncesi öldürülmesiyle başlıyor. Bu cinayeti, üzerine vazife olmamasına rağmen tesadüfen orada bulunan cinayet masası dedektifi, resmi polislere de çeşitli vaatlerde bulunarak kapıyor. İlk iş olarak da maç üzerine sürpriz bahis oynatarak işe başlıyor. Sonrasında ise sezon boyunca iki zıt karakterdeki polisin birbiri ile bağlantılı cinayetleri çözme çabasını izliyoruz.


Dizi, basit anlatımla suça bulaşmış ya da gayri ahlaki yaşayan polislerin olayı gibi görünse de kozmopolitik toplumların genel sorunlarını gün yüzüne çıkarmayı başarıyor. Gurbetçilerin hayata tutunma çabaları, kendi kültürleri ile yaşadığı toplumun kültürü arasındaki sıkışmışlığı en masumane haliyle anlatıyor. Ancak toplumdan dışlanmışlık veya kendini topluma kabul ettirememe dürtülerinin gurbetçileri güçlü suç şebekeleri haline dönüştürmesi, buna bağlı olarak yerlilerin kafatası milliyetçiliğine yönelmesi ya da aşırı milliyetçiliğin gurbetçileri sistemin dışına itmesi kısır döngüsünü oluşturuyor.  Bu durum sebep sonuç ilişkisi nasıl olursa olsun toplumu yaşanılamaz kılıyor ve ideolojiler her şeyin önüne geçiyor. İdeolojik yaşamın fazlasıyla ön planda olması da insanları sadece bir amaç için her şeyi yapabilecek, duygusuz yaratıklara dönüştürüyor. Dizinin temel anlatımı benim çıkarımlarım değil aslında. Ama algıda seçicilik böyle bir şey ve ben yarım yamalak aşk hikayelerinden, mafyavari yaşamlardan veya bahis-futbolcu-federasyon ilişkilerinden çok bunları beğendim.


Sonuç olarak sıkılmayacağınız hatta beklentinizle doğru orantılı olarak bayılabileceğiniz diziyi ben de tavsiye ediyorum. Üstelik kerhen de değil, canı gönülden tavsiye ediyorum. Ama üzülerek söylüyorum ki unutulmazlar listemde değil...

Sevgiyle kalın... 
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

18 yorum:

  1. Tavsiyeniz için teşekkür ederim ... Bakacağım birazdan ... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
  2. Konu güzele benziyor aslında , ama benim kendi adıma dizi izlemeyememe sorunum var
    sürekliliği olan şeyler sıkıyor beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😀 öyle düşünmeyin, bölümler kısa ve on bölüm çabuk bitiyor. Türk dizileri gibi iki saat özet iki saatte yeni bölüm değil. :)

      Sil
  3. Bana göre fazla şiddet içerse de izledim diziyi. Tam da sizin yorumlarınızda bahsettiğiniz konular dizinin ilgi çekici yanları. Almanya 'yı hiç böyle düşünmemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almanya için hayal kırıklığı değil mi 🤔

      Sil
  4. tavsiye için teşekkürler.
    Not aldım

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Güzel yorumlamışsınız. Bahsi geçen sorunlar sanırım sadece Almanya ile sınırlı değil, günümüzde pekçok ülke aynı durumda. Ve doğrusu bu konulardan sıkıldım, bu tarz diziler, filmler ilk değil.

    YanıtlaSil
  7. Bu bahsettiklerin Avrupada olan seyler. Herkes mi öyle, degil tabii ki. Toplumda kendini kanitlamis bireyler de cok. Ben sahsen cok da destek gördüm saglik olsun, egitim olsun hakkini aradin mi aliyorsun. Hic bir yerde insan olarak kendini kanitlamak kolay degil. Diziyi duydum ama izlemedim. Oyuncular fena degil netflixte görürsem bir bakarim 😊. Ay cenem düstü 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen dizi sizi çok daha fazla etkileyecektir. Aslında düşüncelerini de merak ediyorum

      Sil
    2. Biz birebir yasamadik ama sehirlerde oluyor tabii. Almanyada daha yogun sanirim. Biz kirsal kesimde yasiyoruz insanlar daha farkli ve topluma aykiri kisilere pek rastlanmiyor. Bu acidan sansliyiz sanirim 😊

      Sil
    3. Kırsal kesim aslında daha tutucu olur diye bilinir ama siz şanslıymışsınız. Hadi bakalım diziyi izlemek şart oldu artık :))

      Sil